Servant Leadership w praktyce
Jak budować znakomite relacje i pomagać pracownikom osiągać imponujące wyniki
MT Biznes
Wysyłka:
Pojutrze (poniedziałek 2024-11-04)
Sugerowana cena
Nasza cena
53,14 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 42,81 zł
Współcześni przywódcy wiedzą, że nie są w stanie wiele zdziałać bez skutecznych podwładnych. Servant leadership pozwala na wydobycie drzemiącej w pracownikach wiedzy, doświadczenia i motywacji oraz na ukierunkowanie tej siły na osiąganie wyników. W wielu sektorach biznesu i organizacjach non-profit odchodzi się od tradycyjnych autokratycznych i hierarchicznych modeli przywództwa na rzecz servant leadership (przywództwa służebnego) jako optymalnego sposobu budowania relacji z ludźmi. To nowy model przywództwa, w którym lider jest przede wszystkim wsparciem dla swego otoczenia, zajmuje się usuwaniem barier, mobilizuje swoich ludzi i pomaga im osiągać cele. Wiele spośród firm nominowanych przez magazyn ?Fortune? do rankingu ?100 Najlepszych Pracodawców? uczyniło go integralną częścią własnej kultury korporacyjnej. Koncepcja ta polega na odwróceniu tradycyjnej piramidy przywództwa do góry nogami, co umiejscawia liderów na samym dole, tak aby mogli służyć swoim pracownikom, znajdującym się na szczycie piramidy. Takie podejście wykracza poza hierarchiczną relację ? zarówno lider, jak i członkowie zespołu są na tym samym poziomie. Lider poprzez wspieranie zespołu dąży do promocji wydajności i wzrostu poziomu satysfakcji członków swojego zespołu. To wspólna praca ramię w ramię, a nie wydawanie rozkazów i egzekwowanie posłuszeństwa. Siła przywódców służebnych nie wynika z ich pozycji. Ludzie podążają za nimi nie dlatego, że się ich boją, lecz dlatego, że ich podziwiają. Zapracowali sobie na prawo bycia przywódcami. Niniejszy zbiór esejów powstał dzięki zaangażowaniu czterdziestu pięciu ekspertów i praktyków modelu servant leadership ? wybitnych ludzi biznesu, autorów bestsellerów i szanowanych liderów takich jak m.in. John C. Maxwell, Patrick Lencioni, Stephen M. R. Covey, Marshall Goldsmith czy Brené Brown ? którzy służą radą i oferują narzędzia niezbędne do wdrożenia tego sprawdzonego, choć przez wielu wciąż uznawanego za radykalny, modelu przywództwa. Zbiór został opracowany przez legendarnego autora literatury biznesowej i pioniera tego modelu zarządzania, Kena Blancharda, oraz od lat współpracującą z nim redaktorkę, Renee Broadwell. Nigdy wcześniej nie wydano tak wszechstronnego i wyczerpującego poradnika o tym, jak stać się lepszym przywódcą, w każdym tego słowa znaczeniu. *** Jedyna droga do znakomitych relacji i wyników wiedzie przez servant leadership (przywództwo służebne). Chodzi o to, aby zawsze stawiać innych ludzi na pierwszym miejscu. John Maxwell Najlepsi podwładni wiedzą, jak być swoimi własnymi przywódcami. Robert E. Kelley
Szczegóły
Podtytuł: Jak budować znakomite relacje i pomagać pracownikom osiągać imponujące wyniki
Autor: Ken Blanchard, Renee Broadwell
Wydawnictwo: MT Biznes
ISBN: 9788380875661
Tytuł oryginału: Servant Leadership in Action: How You Can Achieve Great Relationships and Results
Tłumacz: Samson-Banasik Aleksandra
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 288
Format: 14.0x22.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.482 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Hashtag
Czwarta Strona
Pakiet: Lot 202 / Halny
Filia
Wybaczam ci
Czwarta Strona
Projekt Riese
Filia
Socjopata
Filia
Noc, w której zniknęła
Czwarta Strona
Nie ufaj mu
Czwarta Strona
Rzeźnik i strzyżyk
Czwarta Strona