Problemy moralne w świecie informacji

Difin
Problemy moralne w świecie informacji
Wysyłka:
Pojutrze (piątek 2024-12-27)
Sugerowana cena
56,40 PLN
Nasza cena
51,29 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 49,14 zł

Nowa sytuacja społeczna, nowa technika i możliwości mediów zmieniają kształt starych pro­blemów moralnych. Współczesne media a zwłaszcza telewizja, internet, gry komputerowe są same w sobie moralnie obojętne, jednak ich oferty stoją często w sprzeczności z prawami moralnymi, niosą wielorakie zagrożenia, jak np. negatywny wpływ gier komputerowych na psychikę graczy i system wartości, zagrożenia płynące z anonimowości w sieci czy możliwości dokonywania oszustw internetowych (włamania na konta, nieuprawnione przelewy). W publi­kacji omówiono wybrane problemy moralne społeczeństwa informacyjnego z punktu widzenia nadawcy i odbiorcy współczesnych mediów. Jednym z punktów odniesienia analiz jest Dekalog w aspekcie jego aktualności i uniwersalności. Społeczeństwo informacyjne ukazano z perspek­tywy człowieka, który sam za siebie odpowiada i sam decyduje o przyjęciu lub odrzuceniu norm moralnych. Książka zachęca do reeksji jak budować i jak wykorzystywać przestrzeń infor­macyjną w zgodzie z prawami moralnymi i z własnym sumieniem.

Szczegóły

  • Rok wydania: 2015
  • Format: 17.0x24.0cm
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Problemy moralne w świecie informacji
    Autor: Agnieszka Szewczyk
    Wydawnictwo: Difin
    ISBN: 9788372519061
    Języki: polski
    Rok wydania: 2015
    Ilość stron: 200
    Format: 17.0x24.0cm
    Oprawa: Miękka
    Waga: 0.31 kg

    Recenzje