Romowie 2007 od edukacji młodego pokolenia do obrazu w polskich mediach

Academica
Romowie 2007 od edukacji młodego pokolenia do obrazu w polskich mediach
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
18,90 PLN
Nasza cena
13,20 PLN
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł

(...) Romowie od zawsze fascynowali, a zarazem niepokoili swoich polskich sąsiadów. Polacy dystansowali się do nich i nierzadko wyrażali swoją nieprzychylność. Pojawiającą się niechęć wobec Romów pogłębiał brak działań ze strony Polaków, które doprowadziłyby do poznania ich kultury. Podobna postawa charakteryzowała Romów w stosunku do Polaków. Odmienne wzory zachowań i obyczajności, inna filozofia, wartości, wynikające z różnych sposobów egzystencji i odrębności rasowo-antropologicznych, stanowiły podstawę wytworzenia sądów i wyobrażeń obu grup o sobie nawzajem.
Na weryfikację tych sądów doświadczenie nie miało i dość często nie ma do czasów nam współczesnych wpływu.
Zgromadzony w książce materiał badawczy pokazuje jednak, że młode pokolenie Polaków i Romów, zwłaszcza uczęszczające do tych samych instytucji edukacyjnych, staje się bardziej otwarte na siebie. To bardzo ważne stwierdzenie. Ważniejsza jest jednak konkluzja, że ?wymuszana otwartość?,
a nawet spontaniczne ?oswojenie?, w świadomości Obcego może stać się podstawą procesów asymilacyjnych, które w prosty sposób zagrażają zachowaniu mechanizmów obronnych, pozwalających Romom zachować swoją tożsamość etniczno-kulturową. Problem ten stanowi wyzwanie dla obu społeczności: polskiej i romskiej.


prof. dr hab. Elżbieta Putkiewicz


Szczegóły

  • Rok wydania: 2008
  • Format: 16.4x23.8cm
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Romowie 2007 od edukacji młodego pokolenia do obrazu w polskich mediach
    Autor: Weigl Barbara, Formanowicz Magda (red.)
    Wydawnictwo: Academica
    Kod paskowy: 9788389281463
    ISBN: 978-83-89281-46-3
    Języki: polski
    Rok wydania: 2008
    Ilość stron: 136
    Format: 16.4x23.8cm
    Oprawa: Miękka

    Recenzje

    Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: