Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej
Impuls
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
34,88 PLN
Oszczędzasz 21%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 33,57 zł
Opracowany kwestionariusz diagnozy jest efektem wieloletniej pracy reedukacyjno-terapeutycznej w szkole integracyjnej. Został on skonstruowany w taki sposób, by możliwie jak najdokładniej poznać dziecko oraz wszystkie jego zaburzenia wpływające na niepowodzenia szkolne. W trakcie badania uwzględnia się rodzaj zaburzenia oraz wiek rozwojowy dziecka. Kwestionariusz został skonstruowany w taki sposób, aby można było wykorzystywać jeden egzemplarz zarówno do badań diagnostycznych wstępnych, jak i porównawczych. Tak zestawione informacje są czytelne i przejrzyste. Wgląd w nie daje szybkie rozeznanie w potrzebach i możliwościach dziecka. Aby ułatwić pracę z kwestionariuszem, dołączono do niego narzędzia badawcze, które można wykorzystywać w całości, bądź tylko wybiórczo.
Kwestionariusz diagnozy jest podzielony na 9 części, związanych z konkretnymi zaburzeniami. Każda składa się z podpunktów, które umożliwiają dokładne rozpoznanie problemu. Części kwestionariusza dotyczą najistotniejszych zagadnień koniecznych do właściwego zdiagnozowania zaburzenia przed rozpoczęciem pracy terapeutyczno-reedukacyjnej. Do każdej części zamieszczono szczegółowy instruktaż i odpowiednie narzędzia badawcze.
Poszczególne części kwestionariusza dotyczą: charakterystyki ucznia (zachowanie, koncentracja uwagi, uczciwość, stosunek do pracy i grupy), charakterystyka czynności komunikowania się (aktywność, sposób porozumiewania się, poprawność stylistyczo-gramatyczna, wady wymowy, rozumienie), słuch fonematyczny (analiza i synteza słuchowa + testy fonetyczne), czytanie (znajomość liter, analiza i synteza wzrokowa, technika i tempo czytania, rozumienie czytanego tekstu, błędy), pisanie (znajomość liter, technika, grafia, błędy i sposób pisania), sfera ruchowa (sprawność manualna, lateralizacja), percepcja wzrokowa (analiza rysunków, różnicowanie figur geometrycznych i kolorów, układanie obrazka z części, spostrzeganie podobieństw i różnic na podstawie dwóch obrazków), orientacja (schemat ciała, nazywanie kierunków i stosunków przestrzennych, ciągi zautomatyzowane), procesy myślowe (kojarzenie i pamięć).
Kraj produkcji: Polska
Producent:
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
ul. Fatimska 53 b
31-831 Kraków (Polska)
tel: 48506624220
email: pawel.glowiak@impulsoficyna.com.pl
Szczegóły
Autor: Joanna Tomczak, Renata Ziętara
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788366990463
Języki: polski
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 71
Format: 19.0x28.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.186 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Terapia pedagogiczna Scenariusze zajęć
Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi
Wywiad diagnostyczny z dziećmi i młodzieżą. Rozpoznanie zgodne z DSM-5
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autyzm. Przełom w podejściu
Kobiece