Moje "ja" i szkoła integracyjna
Zjawiska ukrytego programu w nauczaniu uczniów niepełnosprawnych
Książka przedstawia problematykę ukrytego programu szkoły integracyjnej z perspektywy interakcyjnej. W kontekście rozwoju i coraz większego znaczenia szkolnictwa integracyjnego w Polsce opracowanie naświetla ten słabo zbadany do tej pory aspekt jego funkcjonowania.
Publikacja konsekwentnie stara się powiązać problematykę ukrytego programu szkoły z zagadnieniami psychologicznego wpływu, jaki wywiera on na uczniów z niepełnosprawnościami oraz na ich myślenie o sobie oraz własnej niepełnosprawności.
Wnioski i diagnoza sytuacji opierają się na bezpośrednich relacjach osób zaangażowanych w realizację edukacji integracyjnej ? nauczycieli szkoły integracyjnej oraz uczących się w niej niepełnosprawnych uczniów (czyli odbiorców ukrytego programu) oraz badaniach dotyczących ich percepcji zjawisk oraz reakcji psychologicznych. Prawdopodobnie jest to pierwsza przeprowadzona w taki sposób ? jak najbardziej konkretny, a nie abstrakcyjny i czysto teoretyczny - próba zbadania zjawiska ukrytego programu w szkolnictwie integracyjnym.
Szczegóły
Podtytuł: Zjawiska ukrytego programu w nauczaniu uczniów niepełnosprawnych
Autor: Andrzej Lis-Kujawski
Wydawnictwo: Impuls
Kod paskowy: 9788375870657
ISBN: 978-83-7587-065-7
Kategoria: Podręczniki
Przedmiot: Inne
Typ: Poradnik metodyczny
Rok wydania: 2008
Ilość stron: 254
Oprawa: Miękka