Pomniki oporu. Monuments to Resistance.Źródła artystyczne do studiów nad pamięcią o powstaniu w getcie warszawskim 1943–1956
Żydowski Instytut Historyczny
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
Nasza cena
84,84 PLN
Oszczędzasz 15%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 74,46 zł
Publikacja zawiera bogaty wybór afiszy, fotografii, plakatów, rysunków i obrazów polskich oraz żydowskich twórców, którzy upamiętniali w ten sposób powstanie w getcie warszawskim. Autorzy esejów prezentują zupełnie nowe ustalenia, pozwalające między innymi spojrzeć na estetykę socrealizmu inaczej niż jak na niechciane dziedzictwo. Całość dopełnia antologia wierszy poświęconych powstaniu.
Po raz pierwszy zobaczyłem socrealistyczne obrazy olejne z lat 50. poświęcone powstaniu w getcie warszawskim niecałe dziesięć lat temu. Pamiętam moment, kiedy natknęliśmy się na te olbrzymy. Wisiały na samym końcu obszernego pomieszczenia, wygnane w miejsce, gdzie będą najmniej przeszkadzać. [...] Byliśmy świadomi, że te pod niejednym względem wątpliwe wytwory niechcianej zbiorowej przeszłości wymagają poważnego namysłu. - z eseju Michała Krasickiego
Mamy do czynienia z oryginalnym, w dużej części pionierskim opracowaniem, które łączy dokumentacyjną rzetelność z metodologicznym nowatorstwem i odwagą interpretacyjną. Książka stanowi spójne, a zarazem wielowymiarowe dzieło z zakresu historii sztuki, przecierające nowe szlaki w badaniach nad sposobami reprezentacji wizualnej powstania w getcie warszawskim (i szerzej: Zagłady) w pierwszych latach po wojnie w Polsce. - fragment recenzji prof. dr. hab. Jacka Leociaka
Po raz pierwszy zobaczyłem socrealistyczne obrazy olejne z lat 50. poświęcone powstaniu w getcie warszawskim niecałe dziesięć lat temu. Pamiętam moment, kiedy natknęliśmy się na te olbrzymy. Wisiały na samym końcu obszernego pomieszczenia, wygnane w miejsce, gdzie będą najmniej przeszkadzać. [...] Byliśmy świadomi, że te pod niejednym względem wątpliwe wytwory niechcianej zbiorowej przeszłości wymagają poważnego namysłu. - z eseju Michała Krasickiego
Mamy do czynienia z oryginalnym, w dużej części pionierskim opracowaniem, które łączy dokumentacyjną rzetelność z metodologicznym nowatorstwem i odwagą interpretacyjną. Książka stanowi spójne, a zarazem wielowymiarowe dzieło z zakresu historii sztuki, przecierające nowe szlaki w badaniach nad sposobami reprezentacji wizualnej powstania w getcie warszawskim (i szerzej: Zagłady) w pierwszych latach po wojnie w Polsce. - fragment recenzji prof. dr. hab. Jacka Leociaka
Szczegóły
Autor: Marta Kapełuś, Michał Krasicki, Piotr Słodkowski
Wydawnictwo: Żydowski Instytut Historyczny
ISBN: 9788366485952
Język oryginału: polski
Tłumacz: Bialy Richard
Języki: polski, angielski
Rok wydania: 2023
Ilość stron: 412
Format: 21.0 x 27.0 cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 1.56 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Tajemnica alei klonowej
Replika
Chronicles of Terror Vol. 7
Auschwitz-Birkenau. Victims of the deadly medicine
Auschwitz-Birkenau. Victims of the deadly medicine
Instytut Pileckiego
Islands of Memory
The Landscape of the (Non)Memory of the Holocaust in Polish Education between 1989-2015
The Landscape of the (Non)Memory of the Holocaust in Polish Education between 1989-2015
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Dziewczyna bez gwiazdy
Książnica
Pocztówka
W.A.B.