Zarażeni dźwiękiem. Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji
PWN
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
Nasza cena
85,12 PLN
Oszczędzasz 15%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 85,12 zł
- Jak sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje przemysł muzyczny?
- Czy maszyny zastąpią twórców i artystów?
- Jak osiągnąć sukces jako twórca, artysta, menedżer i wydawca?
- Czego słuchamy i jak zmieniliśmy się jako słuchacze w ostatnich latach?
- Jak działają algorytmy i playlisty w serwisach streamingowych?
- Dlaczego Elon Musk może być ważny dla słuchaczy muzyki?
- Jak będą wyglądały wirtualne koncerty?
- Jakie są nowe podmioty na rynku muzycznym w dobie cyfryzacji?
Odpowiedzi na te i inne pytania możesz znaleźć w pierwszej w Polsce muzycznej biblii dla początkujących i zaawansowanych. Tak kompleksowej publikacji dotyczącej rynku muzycznego jeszcze nie było!
Ta wyjątkowa książka została napisana z myślą o pasjonatach muzyki przez pasjonata muzyki. Autorem jest Stanisław Trzciński, doktor nauk o kulturze i badacz Uniwersytetu SWPS, który współtworzy polski przemysł muzyczny od 30 lat.
To kompleksowy, praktyczny podręcznik opisujący zasady działania współczesnego rynku muzycznego w erze sztucznej inteligencji. Publikacja zawiera najnowsze, przeprowadzone przez autora na szeroką skalę, badania polskich konsumentów muzyki i wywiady z najważniejszymi ludźmi polskiego przemysłu muzycznego oraz rozważania o kulturze i emocjach w muzyce.
Autor, który jest kulturoznawcą i ekonomistą, sięga także do wiedzy z zakresu socjologii, antropologii, muzykologii i psychologii. Z jednej strony pisze o funkcjach emocji i mózgu, a także opisuje sposoby słuchania muzyki i uczestnictwa w koncertach, a z drugiej – zagłębia się w zagadnienia dotyczące wykorzystania muzyki w komunikacji marketingowej. Autora interesuje marketing muzyczny w reklamach i przestrzeni publicznej.
W książce opisane są zasady działania algorytmów oraz playlist muzycznych tworzonych w serwisach streamingowych, takich jak Spotify, a także na platformach takich jak TikTok i YouTube. Czytelnik znajdzie także rozważania futurologiczne z zakresu wizualnego słuchania muzyki i wykorzystania VR czy AI.
Publikacja jest odpowiedzią na zapotrzebowania współczesnego, światowego rynku muzycznego. Autor przedstawia dane dotyczące rynków w USA, Azji i Europie ze szczególnym uwzględnieniem Polski. Ważnym elementem w książce jest pokazanie sektora muzycznego jako ważnego składnika gospodarki kreatywnej. Czytelnik dowie się wiele szczegółów dotyczących składowych, struktury i zasad funkcjonowania współczesnego przemysłu muzycznego w branży fonograficznej, publishingowej czy na rynku koncertowym. Autor opisuje też najważniejsze aspekty prawne dotyczące licencjonowania muzyki czy wspomagania się sztuczną inteligencją i te, dotyczące dynamicznie zmieniającego się rynku pracy artystów.
To obowiązkowa lektura dla pasjonatów muzyki, twórców, artystów, debiutantów, menedżerów i pracowników przemysłu muzycznego, naukowców i badaczy, dziennikarzy, przedsiębiorców, specjalistów na rynku reklamy, marketingu i handlu. To pierwszy w Europie Centralnej podręcznik akademicki o rynku muzycznym dla studentów wydziałów humanistycznych: kulturoznawstwo, socjologia, antropologia, ekonomia, muzykologia, psychologia.
Czytelnicy znajdą też w ramach publikacji kody QR, które umożliwią zapoznanie się z wybranymi badaniami i odsłuch muzyki dobranej przez autora książki. Tym samym otrzymujemy kolejną część vol. 12 – niewydawanej od 11 lat – kultowej serii kompilacji muzycznych Stanisława Trzcińskiego „Pozytywne Wibracje” (ponad 300 utworów i ponad 24 godziny muzyki), a także specjalną playlistę z utworami towarzyszącymi lekturze poszczególnych rozdziałów „Zarażonych dźwiękiem”.
Informacja o autorze/ redaktorze:
Stanisław Trzciński - kulturoznawca, ekonomista i publicysta. Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie nauki o kulturze i religii. Członek Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną oraz nauczyciel akademicki Uniwersytetu SWPS i Collegium Civitas w Warszawie. Laureat Nagrody Specjalnej ZAiKS-u w 2022 roku za wieloletni wkład w rozwój polskiej kultury.
W 2023 roku otrzymał wyróżnienie JM Rektora Uniwersytetu SWPS za rozprawę doktorską. Autor publikacji popularnonaukowych i naukowych dotyczących popkultury, sektorów kreatywnych i marketingu muzycznego. Bada polski rynek muzyczny i odbiorców muzyki.
Przedsiębiorca, menedżer kultury, promotor koncertowy, wydawca i dziennikarz muzyczny. Prezes zarządu STX Music Solutions i współwłaściciel STX Jamboree. Założyciel portalu PrzestrzenMuzyki.pl (MyPlaylist).
Dyrektor A&R Universal Music Polska (1995-2000). Autor i wydawca wyróżnianych Złotą Płytą serii albumów: Pozytywne Wibracje, Pinadolada, Pieprz i Wanilia i Sygnowano Fabryka Trzciny.
Producent imprez masowych i festiwali muzycznych. Organizator gal wręczenia nagród Fryderyk w TVP2 (2007-2018) oraz koncertów artystów polskich i zagranicznych, takich jak Kylie Minogue, Macy Gray, Seal, Grace Jones, Kool & The Gang, Woody Allen, Al Di Meola, Scorpions, ZAZ, Gregory Porter czy Goran Bregovic.
Członek Stowarzyszenia Autorów ZAiKS i Akademii Fonograficznej ZPAV. Fundator Fundacji Niespodzianka. Współtworzył Centrum Artystyczne Fabryka Trzciny. Były menedżer Anny Marii Jopek. Udziałowiec klubu Filtry w Warszawie. Autor audycji muzycznych w Radiu PiN i Radiospacji.
Ta wyjątkowa książka została napisana z myślą o pasjonatach muzyki przez pasjonata muzyki. Autorem jest Stanisław Trzciński, doktor nauk o kulturze i badacz Uniwersytetu SWPS, który współtworzy polski przemysł muzyczny od 30 lat.
To kompleksowy, praktyczny podręcznik opisujący zasady działania współczesnego rynku muzycznego w erze sztucznej inteligencji. Publikacja zawiera najnowsze, przeprowadzone przez autora na szeroką skalę, badania polskich konsumentów muzyki i wywiady z najważniejszymi ludźmi polskiego przemysłu muzycznego oraz rozważania o kulturze i emocjach w muzyce.
Autor, który jest kulturoznawcą i ekonomistą, sięga także do wiedzy z zakresu socjologii, antropologii, muzykologii i psychologii. Z jednej strony pisze o funkcjach emocji i mózgu, a także opisuje sposoby słuchania muzyki i uczestnictwa w koncertach, a z drugiej – zagłębia się w zagadnienia dotyczące wykorzystania muzyki w komunikacji marketingowej. Autora interesuje marketing muzyczny w reklamach i przestrzeni publicznej.
W książce opisane są zasady działania algorytmów oraz playlist muzycznych tworzonych w serwisach streamingowych, takich jak Spotify, a także na platformach takich jak TikTok i YouTube. Czytelnik znajdzie także rozważania futurologiczne z zakresu wizualnego słuchania muzyki i wykorzystania VR czy AI.
Publikacja jest odpowiedzią na zapotrzebowania współczesnego, światowego rynku muzycznego. Autor przedstawia dane dotyczące rynków w USA, Azji i Europie ze szczególnym uwzględnieniem Polski. Ważnym elementem w książce jest pokazanie sektora muzycznego jako ważnego składnika gospodarki kreatywnej. Czytelnik dowie się wiele szczegółów dotyczących składowych, struktury i zasad funkcjonowania współczesnego przemysłu muzycznego w branży fonograficznej, publishingowej czy na rynku koncertowym. Autor opisuje też najważniejsze aspekty prawne dotyczące licencjonowania muzyki czy wspomagania się sztuczną inteligencją i te, dotyczące dynamicznie zmieniającego się rynku pracy artystów.
To obowiązkowa lektura dla pasjonatów muzyki, twórców, artystów, debiutantów, menedżerów i pracowników przemysłu muzycznego, naukowców i badaczy, dziennikarzy, przedsiębiorców, specjalistów na rynku reklamy, marketingu i handlu. To pierwszy w Europie Centralnej podręcznik akademicki o rynku muzycznym dla studentów wydziałów humanistycznych: kulturoznawstwo, socjologia, antropologia, ekonomia, muzykologia, psychologia.
Czytelnicy znajdą też w ramach publikacji kody QR, które umożliwią zapoznanie się z wybranymi badaniami i odsłuch muzyki dobranej przez autora książki. Tym samym otrzymujemy kolejną część vol. 12 – niewydawanej od 11 lat – kultowej serii kompilacji muzycznych Stanisława Trzcińskiego „Pozytywne Wibracje” (ponad 300 utworów i ponad 24 godziny muzyki), a także specjalną playlistę z utworami towarzyszącymi lekturze poszczególnych rozdziałów „Zarażonych dźwiękiem”.
Informacja o autorze/ redaktorze:
Stanisław Trzciński - kulturoznawca, ekonomista i publicysta. Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie nauki o kulturze i religii. Członek Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną oraz nauczyciel akademicki Uniwersytetu SWPS i Collegium Civitas w Warszawie. Laureat Nagrody Specjalnej ZAiKS-u w 2022 roku za wieloletni wkład w rozwój polskiej kultury.
W 2023 roku otrzymał wyróżnienie JM Rektora Uniwersytetu SWPS za rozprawę doktorską. Autor publikacji popularnonaukowych i naukowych dotyczących popkultury, sektorów kreatywnych i marketingu muzycznego. Bada polski rynek muzyczny i odbiorców muzyki.
Przedsiębiorca, menedżer kultury, promotor koncertowy, wydawca i dziennikarz muzyczny. Prezes zarządu STX Music Solutions i współwłaściciel STX Jamboree. Założyciel portalu PrzestrzenMuzyki.pl (MyPlaylist).
Dyrektor A&R Universal Music Polska (1995-2000). Autor i wydawca wyróżnianych Złotą Płytą serii albumów: Pozytywne Wibracje, Pinadolada, Pieprz i Wanilia i Sygnowano Fabryka Trzciny.
Producent imprez masowych i festiwali muzycznych. Organizator gal wręczenia nagród Fryderyk w TVP2 (2007-2018) oraz koncertów artystów polskich i zagranicznych, takich jak Kylie Minogue, Macy Gray, Seal, Grace Jones, Kool & The Gang, Woody Allen, Al Di Meola, Scorpions, ZAZ, Gregory Porter czy Goran Bregovic.
Członek Stowarzyszenia Autorów ZAiKS i Akademii Fonograficznej ZPAV. Fundator Fundacji Niespodzianka. Współtworzył Centrum Artystyczne Fabryka Trzciny. Były menedżer Anny Marii Jopek. Udziałowiec klubu Filtry w Warszawie. Autor audycji muzycznych w Radiu PiN i Radiospacji.
Szczegóły
Autor: Stanisław Trzciński
Wydawnictwo: PWN
Kod paskowy: 9788301230791
ISBN: 978-83-01-23079-1
Języki: polski
Rok wydania: 2023
Ilość stron: 900
Format: 16.5 x 23.5 cm
Oprawa: Twarda z obwolutą
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Bernard Gross. Tom 2. Wada
Czwarta Strona
Zaskakujące życie zwierząt
All Kids Publishing
Dawno temu w telewizji
Literackie
Rumowiska
Powergraph