Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego wyd. 2 wznowienie

CeDeWu
Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego wyd. 2 wznowienie
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
75,00 PLN
Nasza cena
71,15 PLN
Oszczędzasz 6%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 61,98 zł

Od kilku lat obserwujemy w Polsce znaczne nasilenie akcji marketingowych firm farmaceutycznych, co odpowiada ciągłemu wzrostowi sprzedawanych medykamentów na naszym rynku. Wiele dyskusji wzbudzają zwłaszcza akcje promocyjne skierowane do lekarzy. Współpraca medyków z producentami leków rodzi pytania, czy decyzje podejmowane przez lekarzy, jaki preparat przepisać pacjentowi, są zupełnie niezależne. W książce zaprezentowano metody, jakich używają firmy farmaceutyczne by skutecznie wpłynąć na to, jakie leki są przepisywane przez lekarzy. Opisane zostały oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego, zanalizowane na podstawie uregulowań prawnych oraz obowiązujących kodeksów etycznych. Zestawione one zostały ze standardami rzeczywiście funkcjonującymi, które udało się zidentyfikować dzięki dwóm badaniom empirycznym. Pierwsze z nich to wywiady swobodne z przedstawicielami medycznymi, drugie to ankieta skierowana do lekarzy. Wyniki badań jednoznacznie dowodzą, że deklarowane standardy istotnie odbiegają od tych praktykowanych. Polskie prawo jest surowe i dlatego jest często łamane. Naruszenia te dotyczą m.in. ilości próbek rozdawanych lekarzom, wartości wręczanych prezentów, zawierania transakcji "coś za coś". W Polsce dotąd nie przeprowadzano badań naukowych dotyczących relacji medyków i przedstawicieli firm farmaceutycznych, dlatego informacje zawarte w tej publikacji wydają się niezwykle cenne. Książka stanowi też źródło wiedzy dla pracowników przemysłu farmaceutycznego - pokazując, jak pracujący "w terenie" reprezentanci postrzegają swe zajęcie oraz, jaki stosunek mają do nich lekarze. Ze względu na swoją tematykę, publikacja jest także godna polecenia wszystkim osobom, które interesują się nagłaśnianymi w ostatnich latach przez media śledztwami dziennikarskimi dotyczącymi relacji lekarzy i firm farmaceutycznych.

Szczegóły

  • Rok wydania: 2023
  • Format: 16.5x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego wyd. 2 wznowienie
    Autor: Marta Makowska
    Wydawnictwo: CeDeWu
    ISBN: 9788381027557
    Języki: polski
    Rok wydania: 2023
    Ilość stron: 262
    Format: 16.5x23.5cm
    Oprawa: Miękka

    Recenzje