New ways to face and (im)politeness

Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
New ways to face and (im)politeness
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
38,50 PLN
Nasza cena
35,03 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 34,52 zł

Teksty zawarte w tym zbiorze stanowią wkład w dyskusję na temat pojęcia twarzy, czynności twarzy oraz (nie)uprzejmości. Tom składa się z czterech części, każda omawia pojęcie twarzy i kwestie z nią związane z różnych perspektyw, oraz w różnych kulturach i różnych językach. Część pierwsza, Face and (im)politeness - theoretical issues, stanowi próbę redefinicji twarzy i jej związku z uprzejmością (Maria Sifianou), oraz analizuje kontekst jako czynnik mający istotny wpływ na twarz jednostki (Ewa Bogdanowska-Jakubowska). W części drugiej, Face and politeness in a cross-cultural and an intercultural perspective, mowa o włoskim pojęciu figura (Gudrun Held), wpływie komplementów na twarz w komunikacji międzykulturowej w środowisku akademickim (Marzieh Bashirpour and Imtiaz Hasnain), oraz o wyrażaniu opinii w rozmowach Polaków z Irlandczykami (Weronika Gąsior). Na część trzecią, Face, politeness and social norms, składają się trzy teksty: pierszy poświęcony roli zdrobnień w języku polskim (Paulina Biały), drugi - hinduskiej uprzejmości, trzeci - roli harmonii oraz pojęcia omoiyari w komunikacji w kulturze japońskiej (Maria Spiechowicz). Część czwarta, Face in different discourses, poświęcona jest twarzy w różnych dyskursach: tekstach Starego Testamentu (Marcin Kuczok), artykułach prasowych o tematyce politycznej (Yasuhisa Watanabe), oraz w dyskursie profesjonalnych tłumaczy ustnych (Ewa Bogdanowska-Jakubowska).


Szczegóły

  • Rok wydania: 2016
  • Tytuł: New ways to face and (im)politeness
    Autor: red. Ewa Bogdanowska-Jakubowska
    Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
    ISBN: 9788380124516
    Rok wydania: 2016
    Ilość stron: 240

    Recenzje