Wojna o Picassa
Rebis
Wysyłka:
Jutro (piątek 2024-11-22)
Sugerowana cena
Nasza cena
62,79 PLN
Oszczędzasz 30%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 55,38 zł
Jak kontrowersyjny lider paryskiej awangardy wdarł się do serca amerykańskiej kultury?
W styczniu 1939 roku Pablo Picasso był sławny w Europie, w Stanach Zjednoczonych jednak jego sztukę odrzucano. Rok później Amerykanie w całym kraju głośno domagali się jego dzieł na wystawach. Jak kontrowersyjny lider paryskiej awangardy wdarł się do serca amerykańskiej kultury?
Po odpowiedź trzeba sięgnąć do czasów kiedy prawnik John Quinn, postanowił stworzyć największą na świecie kolekcję Picassa. Jego marzenie o muzeum, w którym mogłaby się pomieścić, ziściło się dopiero za sprawą wizjonera kultury Alfreda H. Barra Jr., który był dyrektorem nowojorskiego Muzeum Sztuki Nowoczesnej.
Zorganizowana w cieniu wojny przełomowa wystawa „Picasso – czterdzieści lat twórczości” wprowadziła go do Ameryki, zdefiniowała MoMA w takim kształcie, jaki znamy, i przeniosła centrum świata sztuki z Paryża do Nowego Jorku.
Wojna o Picassa to po raz pierwszy opowiedziana historia o tym, jak jedna wystawa, przygotowywana przez dziesięć lat, bezpowrotnie odmieniła amerykański gust, a tym samym ocaliła dziesiątki dzieł sztuki XX wieku o nieprzemijającym znaczeniu przed nazistami. Zręcznie łącząc nowe podejście do badań naukowych z żywą narracją, Hugh Eakin ukazuje, jak dwóch mężczyzn z obsesją na punkcie Picassa wprowadziło świat sztuki na nowe tory.
To ekscytująca opowieść o królu, który sięga po koronę. Hugh Eakin pisze z naturalną powagą, ale także z temperamentem powieściopisarza, czyniąc temat «świeżym» dzięki wymownym szczegółom, zręcznym portretom i dramatycznym scenom. - Mark Stevens, zdobywca Nagrody Pulitzera i współautor de Kooning: An American Master
Eakin jest wspaniałym pisarzem. Fascynująca, elokwentna, cudownie klarowna Wojna o Picassa zmieni nasze dotychczasowe wyobrażenia o sztuce współczesnej i jej skomplikowanej recepcji po tej stronie Atlantyku. - Francine Prose, autorka m.in. Błękitnego anioła, Żywotów muz
W styczniu 1939 roku Pablo Picasso był sławny w Europie, w Stanach Zjednoczonych jednak jego sztukę odrzucano. Rok później Amerykanie w całym kraju głośno domagali się jego dzieł na wystawach. Jak kontrowersyjny lider paryskiej awangardy wdarł się do serca amerykańskiej kultury?
Po odpowiedź trzeba sięgnąć do czasów kiedy prawnik John Quinn, postanowił stworzyć największą na świecie kolekcję Picassa. Jego marzenie o muzeum, w którym mogłaby się pomieścić, ziściło się dopiero za sprawą wizjonera kultury Alfreda H. Barra Jr., który był dyrektorem nowojorskiego Muzeum Sztuki Nowoczesnej.
Zorganizowana w cieniu wojny przełomowa wystawa „Picasso – czterdzieści lat twórczości” wprowadziła go do Ameryki, zdefiniowała MoMA w takim kształcie, jaki znamy, i przeniosła centrum świata sztuki z Paryża do Nowego Jorku.
Wojna o Picassa to po raz pierwszy opowiedziana historia o tym, jak jedna wystawa, przygotowywana przez dziesięć lat, bezpowrotnie odmieniła amerykański gust, a tym samym ocaliła dziesiątki dzieł sztuki XX wieku o nieprzemijającym znaczeniu przed nazistami. Zręcznie łącząc nowe podejście do badań naukowych z żywą narracją, Hugh Eakin ukazuje, jak dwóch mężczyzn z obsesją na punkcie Picassa wprowadziło świat sztuki na nowe tory.
To ekscytująca opowieść o królu, który sięga po koronę. Hugh Eakin pisze z naturalną powagą, ale także z temperamentem powieściopisarza, czyniąc temat «świeżym» dzięki wymownym szczegółom, zręcznym portretom i dramatycznym scenom. - Mark Stevens, zdobywca Nagrody Pulitzera i współautor de Kooning: An American Master
Eakin jest wspaniałym pisarzem. Fascynująca, elokwentna, cudownie klarowna Wojna o Picassa zmieni nasze dotychczasowe wyobrażenia o sztuce współczesnej i jej skomplikowanej recepcji po tej stronie Atlantyku. - Francine Prose, autorka m.in. Błękitnego anioła, Żywotów muz
Na temat Picassa zawsze pozostanie coś jeszcze do powiedzenia. Eakin rzuca nowe światło na długotrwały i przeważnie zaciekły opór wobec jego twórczości – i sztuki współczesnej – w Stanach Zjednoczonych. Koncentruje się na grupce jej zwolenników, którzy walczyli o jej uznanie i ostatecznie rozgromili antymodernistów, a teraz ożywają na stronicach książki. - Calvin Tomkins, autor Duchampa
Eakin opowiada intrygującą i wciągającą historię jasno, starannie odmierzając jej tempo. Portrety głównych aktorów maluje wnikliwie i fascynująco, podobnie jak obraz zmieniającej się Ameryki. - Colm Tóibin, autor Czarodzieja
Wciągająca, barwna opowieść o amerykańskiej nieprzewidywalnej kulturze, a jednocześnie wnikliwe rozważania na temat sztuki, ambicji, władzy i łupów wojennych – to ważna, przełomowa książka. - Abbott Kahler, autorka The Ghosts of Eden Park (jako Karen Abbott)
Dramatyczna narracja i genialna, bardzo aktualna korekta historii recepcji Picassa w Ameryce jest jak jazda kolejką górską przez dwudziestowieczną sztukę, która przypomina nam, że triumf tego artysty wcale nie był nieunikniony. - Gijs van Hensbergen, autor Guerniki
Hugh Eakin jest redaktorem „Foreign Affairs”. Pisze o muzeach i świecie sztuki dla „The New York Review of Books”, „Vanity Fair”, „The New Yorker” i „The New York Times”.
Eakin opowiada intrygującą i wciągającą historię jasno, starannie odmierzając jej tempo. Portrety głównych aktorów maluje wnikliwie i fascynująco, podobnie jak obraz zmieniającej się Ameryki. - Colm Tóibin, autor Czarodzieja
Wciągająca, barwna opowieść o amerykańskiej nieprzewidywalnej kulturze, a jednocześnie wnikliwe rozważania na temat sztuki, ambicji, władzy i łupów wojennych – to ważna, przełomowa książka. - Abbott Kahler, autorka The Ghosts of Eden Park (jako Karen Abbott)
Dramatyczna narracja i genialna, bardzo aktualna korekta historii recepcji Picassa w Ameryce jest jak jazda kolejką górską przez dwudziestowieczną sztukę, która przypomina nam, że triumf tego artysty wcale nie był nieunikniony. - Gijs van Hensbergen, autor Guerniki
Hugh Eakin jest redaktorem „Foreign Affairs”. Pisze o muzeach i świecie sztuki dla „The New York Review of Books”, „Vanity Fair”, „The New Yorker” i „The New York Times”.
Szczegóły
Autor: Hugh Eakin
Wydawnictwo: Rebis
ISBN: 9788380623163
Rok wydania: 2023
Ilość stron: 504
Format: 16.0 x 22.6 cm
Oprawa: Twarda
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
O sztuce
Rebis
Historia ciała w średniowieczu
Aletheia
Drużyna Tom 2 Najeźdźcy
Jaguar
Helena Rubinstein
Rebis
Popołudnie fauna
Austeria
Czarna fala
Czarna Owca