Ile gramatyki? Wybieramy podręcznik do nauki języka niemieckiego
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
21,70 PLN
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
Książka dotyczy miejsca i roli gramatyki w nauczaniu języków obcych ( tu: języka niemieckiego). Autorka podejmuje w niej trudne zagadnienie, które dotyczy relacji występującej pomiędzy proponowanymi w procesie dydaktycznym materiałami glottodydaktycznych i rozwijaniem autonomizacji ucznia, przy czym punkt wyjścia dla tych rozważań stanowi pomiar progresji materiału gramatycznego. Przenalizowana tu została istotna rola nauczyciela oraz zakresy jego aktywności, które warunkują przygotowanie ucznia do samodzielnego uczenia się, co ma wpływ na relację pomiędzy nauczaniem gramatyki i rozwijaniem samodzielności uczenia się oraz związanej z tym samooceny ucznia. Porównano tu 3 podręczniki do nauki języka nieieckiego, dokonano analizy ćwiczeń w celu zbadania ich otwartości. Celem pracy było również rozpoznanie stosowanych przez uczniów gimnazjum i liceum strategii uczenia się materiału gramatycznego i dokonywanych przez nich wyborów podręcznika, Autorka pisze o wykorzystaniu nowych technologii w aktywizowaniu ucznia, rozwijaniu jego samodzielności uczeniowej, co może być z powodzeniem wykorzystywane w opracowywaniu propozycji dydaktycznych dla praktyki kształcenia językowego.
Szczegóły
Autor: Malesa Katarzyna
Wydawnictwo: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Kod paskowy: 9788323504986
ISBN: 978-83-235-0498-6
Kategoria: Podręczniki
Pomoce szkolne » Język niemiecki
Przedmiot: Język niemiecki
Typ: Poradnik metodyczny
Rok wydania: 2009
Ilość stron: 188
Format: 17x24 cm
Oprawa: Miękka