Edukacja dwujęzyczna przez projektowanie. Multialfabetyzacja przedmiotowo-językowa

Wydawnictwo Naukowe PWN
Edukacja dwujęzyczna przez projektowanie. Multialfabetyzacja przedmiotowo-językowa
Wysyłka:
1 - 2 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
49,00 PLN
Nasza cena
45,31 PLN
Oszczędzasz 8%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 45,29 zł

"Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe jest podejściem w kształceniu dwujęzycznym, w którym dodatkowy język (najczęściej język obcy) jest używany do nauczania oraz uczenia się przedmiotów innych niż ten język. Moim celem jest zachęcić nauczycieli, studentów, metodyków i badaczy teorii kształcenia oraz pedagogów do pracy z teoriami naukowymi i wykorzystywania ich w praktyce poprzez tworzenie środowiska wspierającego uczenie się, w którym uczący się mogą czerpać z różnych, celowych sposobów budowania wiedzy i poznania. W tekście wskazuję na możliwość wykorzystywania pojęcia multialfabetyzacji w kształceniu przedmiotowo-językowym, zarówno na zajęciach językowych, jak i przedmiotowych. Książka ta przyjmuje konwencję knowledge translation, działania mającego na celu przeniesienie wyników badań naukowych wprost w ręce nauczycieli i edukatorów poprzez zilustrowanie tego, jak teorie mogą pracować w praktyce. W związku z tym każdy rozdział zawiera przykład, w którym teoria ulega zmaterializowaniu." Z tekstu "Stajemy przed koniecznością poszukiwania odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób realizować kształcenie przedmiotowo-językowe w sytuacji doświadczanej wielości języków oraz światów i towarzyszącego mu zróżnicowania. Sugerowane w tej książce przejście od kształcenia przedmiotowo-językowego do multialfabetyzacji stanowi w moim przekonaniu interesującą odpowiedź na wyzwanie, przed jakim stajemy." Prof. dr hab. Roman Leppert "Książka Barbary Muszyńskiej niewątpliwie dostarcza istotnego głosu eksperckiego w obszarze wdrożeń działania dydaktycznego realizującego naukowe postulaty teoriopoznawcze. Co więcej, wskazuje na istotność owej wiedzy na temat aplikacyjności teorii u praktyków, czyli nauczycieli. Innymi słowy, podkreśla konieczność sięgania przez nich po naukowe uzasadnienia, by aktywnie współtworzyć wiedzę naukową w reflektywnym i refleksyjnym działaniu praktycznym. Monografia stanowi płynną i ważną lekturę zarówno dla teoretyków, jak i praktyków kształcenia językowego i obcojęzycznego." - Dr Beata Karpińska-Musiał, prof. UG

Szczegóły

  • Rok wydania: 2024
  • Format: 14.8 x 21.0 cm
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Edukacja dwujęzyczna przez projektowanie. Multialfabetyzacja przedmiotowo-językowa
    Autor: Barbara Muszyńska
    Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
    ISBN: 9788301234140
    Języki: polski
    Rok wydania: 2024
    Ilość stron: 152
    Format: 14.8 x 21.0 cm
    Oprawa: Miękka

    Recenzje