Wielowymiarowe podejście do zarządzania wartością w małym i średnim przedsiębiorstwie (wyd. II)

CeDeWu
Wielowymiarowe podejście do zarządzania wartością w małym i średnim przedsiębiorstwie (wyd. II)
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
95,00 PLN
Nasza cena
90,12 PLN
Oszczędzasz 6%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 82,14 zł

W niniejszej monografii, przyjęty przez autorkę, obszar badawczy jest niezwykle istotny i ważny z punktu widzenia zarządzania finansami w przedsiębiorstwie. Problemem, z jakim spotyka się każde przedsiębiorstwo, jest ciągłe poszukiwanie takich kierunków działania, które pozwalają osiągnąć coraz wyższy poziom działalności gospodarczej, prowadzący do wzrostu jego wartości. Ważnym aspektem jest również dążenie do takiego usprawniania działań przedsiębiorstwa, aby możliwe było osiąganie coraz wyższej efektywności. W związku z tym, istotne jest ciągłe poszukiwanie metod prowadzących do wzrostu efektywności działalności gospodarczej. Konsekwencją modelowania rzeczywistości gospodarczej, w której istotne miejsce zajmuje przedsiębiorstwo, jest podejście systemowe, stanowiące logiczne powiązania pomiędzy elementami tego systemu. Elementy te posiadają własne cechy, wyróżniające je spośród innych. Przykładem takiego systemu jest sprawozdanie finansowe, będące powiązaniem rachunkowości, finansów oraz zarządzania przedsiębiorstwem. Sprawozdanie finansowe ma więc na celu opisanie rzeczywistości finansowej przedsiębiorstwa i ma być pomocne w projektowaniu przyszłych stanów finansowych. System zorientowany na wzrost wartości przedsiębiorstwa wywarł znaczny wpływ na strategię i sposób zarządzania przedsiębiorstwem. Idee i koncepcje zarządzania związane z maksymalizacją wartości przedsiębiorstwa dla właścicieli rozpowszechniły się szczególnie silnie w ostatnich latach. Celem publikacji jest holistyczne i interdyscyplinarne pokazanie złożonego systemu zarządzania wartością w małych i średnich przedsiębiorstwach. Uniwersalny charakter zaproponowanego systemu pozwoli spojrzeć na problem pomnażania wartości przedsiębiorstwa zarówno przez pryzmat właściciela - zainteresowanego narzędziami pozwalającymi mierzyć wzrost wartości zainwestowanego w przedsiębiorstwo kapitału, jak i menedżera - zainteresowanego narzędziami wspomagającymi bieżące i strategiczne zarządzanie podmiotem. Przyjmując, że w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw bardzo często właściciel jest jednocześnie akcjonariuszem i menedżerem, system może dostarczać jednocześnie obu rodzajów informacji. Opracowanie stanowi wartościowe kompendium wiedzy dla osób związanych z małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Książka adresowana jest do właścicieli i menedżerów małych lub średnich przedsiębiorstw, a także do studentów oraz czytelników zainteresowanych poszerzeniem wiedzy z zakresu przedsiębiorczości.

Szczegóły

  • Rok wydania: 2024
  • Format: 16.5x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Wielowymiarowe podejście do zarządzania wartością w małym i średnim przedsiębiorstwie (wyd. II)
    Autor: Ewa Maćkowiak
    Wydawnictwo: CeDeWu
    ISBN: 9788381028608
    Języki: polski
    Rok wydania: 2024
    Ilość stron: 330
    Format: 16.5x23.5cm
    Oprawa: Miękka
    Waga: 0.513 kg

    Recenzje