Myśl pedagogiczna Tadeusza Strumiłły (1884–1958)
Zarys koncepcji wychowania i działalności społeczno-organizacyjnej
Niniejsza publikacja została podzielona na trzy główne części. Pierwsza dotyczy teoretycznych podstaw badań nad spuścizną T. Strumiłły. W drugiej i trzeciej części książki autorka prezentuje wyniki badań własnych. W trzeciej części zrekonstruowała myśl pedagogiczną T. Strumiłły.
Książka Justyny Legutko Myśl pedagogiczna Tadeusza Strumiłły… wypełnia lukę w dotychczasowym stanie wiedzy o bezapelacyjnie jednym z najwybitniejszych przedstawicieli chrześcijańskiej pedagogiki humanistycznej okresu dwudziestolecia międzywojennego, doktorze filozofii, Harcmistrzu Rzeczypospolitej. Zarówno we wspomnianym czasie, jak i w okresie dwóch totalitaryzmów Tadeusz Strumiłło wywarł ogromny wpływ na rozwój i jakość wychowawczą elit kadrowych powstałego na ziemiach polskich pod zaborami polskiego ruchu skautowego, a po odzyskaniu niepodległości – ruchu harcerskiego.
Szczegóły
Podtytuł: Zarys koncepcji wychowania i działalności społeczno-organizacyjnej
Autor: Justyna Legutko
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788382942828
Rok wydania: 2024
Ilość stron: 544
Format: 235 x 160 mm
Oprawa: miękka