Od prezentowania dzieł do tworzenia krytycznej wiedzy
Eksperymenty kuratorskie w publicznym koncercie pierwszych dekad XXI wieku
Wydawnictwo Naukowe UMK
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
Nasza cena
58,75 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 57,89 zł
Koncert jako przestrzeń prezentacji dzieł muzycznych i sztuki wykonawczej na wzór wystaw muzealnych pozostaje jednym z najważniejszych kanałów rozpowszechniania, odbioru i kanonizacji nowej muzyki. Liczne w ostatnich latach eksperymenty z formą koncertu pokazują jednak, że ten wywodzący się z XIX wieku model muzycznej kreacji i recepcji nie satysfakcjonuje wielu artystów i odbiorców. Analizując wybrane projekty kuratorskie, autorka pracy bada, jak współcześni twórcy – muzycy, kompozytorzy, kuratorzy – zmieniają nie tylko formę koncertu, ale przede wszystkim jego funkcję: z miejsca prezentacji (arcy)dzieł i (re)produkcji kanonu w miejsce tworzenia krytycznej wiedzy i nowego doświadczenia.
Szczegóły
Podtytuł: Eksperymenty kuratorskie w publicznym koncercie pierwszych dekad XXI wieku
Autor: Monika Pasiecznik
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
ISBN: 9788323153801
Języki: polski
Rok wydania: 2024
Ilość stron: 381
Oprawa: Twarda z obwolutą