Od przysłowia głowa nie boli. Zagadnienia współczesnej paremiologii polskiej
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze
Sugerowana cena
Nasza cena
43,59 PLN
Oszczędzasz 6%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 41,42 zł
Książka Grzegorza Szpili jest wynikiem jego wieloletnich badań nad zjawiskiem przysłowia we współczesnej polszczyźnie. Badacz stara się w niej przedstawić stan wiedzy paremiologicznej (polskiej i obcej), której elementy wykorzystuje w analizie zjawisk paremicznych w języku polskim. Autor przygląda się przysłowiom z synchronicznej perspektywy, czerpiąc w swoich analizach z danych pochodzących z dwóch pierwszych dekad XXI wieku. Analizuje różnorodne aspekty paremiologii i paremiografii, uwzględniając między innymi takie aspekty jak forma, znaczenie i użycie pragmatyczno-dyskursywne przysłów. Analizy paremiczne obejmują przykłady ilustracyjne pochodzące z najrozmaitszych źródeł użycia przysłów, takich jak słowniki, literatura piękna, środki masowego przekazu, reklama i social media. Książka adresowana jest przede wszystkim do badaczy paremiologii, ale może służyć także jako wprowadzenie do tej fascynującej dyscypliny.
Dr hab. Grzegorz Szpila pracuje w Uniwersytecie Jagiellońskim, w Katedrze Językoznawstwa Angielskiego Instytutu Filologii Angielskiej. Jego zainteresowania badawcze skupiają się na paremiologii, frazeologii, semantyce, leksykologii i stylistyce literackiej. Oprócz wielu artykułów i rozdziałów w monografiach jest autorem kilku książek, w tym Krótko o przysłowiu (2003), Angielsko-polski słownik fałszywych przyjaciół (2003), Idioms in Salman Rushdie’s Novels: A Phraseo-Stylistic Approach (2012).
Dr hab. Grzegorz Szpila pracuje w Uniwersytecie Jagiellońskim, w Katedrze Językoznawstwa Angielskiego Instytutu Filologii Angielskiej. Jego zainteresowania badawcze skupiają się na paremiologii, frazeologii, semantyce, leksykologii i stylistyce literackiej. Oprócz wielu artykułów i rozdziałów w monografiach jest autorem kilku książek, w tym Krótko o przysłowiu (2003), Angielsko-polski słownik fałszywych przyjaciół (2003), Idioms in Salman Rushdie’s Novels: A Phraseo-Stylistic Approach (2012).
Producent:
Wydawnictwo AMBER Sp. z o.o.
ul. Królewicza Jakuba 27 A
02-956 Warszawa (PL)
tel: kontakt@wydawnictwoamber.pl
email:
Podmiot odpowiedzialny:
Wydawnictwo AMBER Sp. z o.o.
ul. Królewicza Jakuba 27 A
02-956 Warszawa (PL)
tel: kontakt@wydawnictwoamber.pl
email:
Szczegóły
Autor: Grzegorz Szpila
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN: 9788323353997
Języki: polski
Rok wydania: 2024
Ilość stron: 320
Format: 16.0 x 23.0 cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.51 kg