Wpływ lokalnej kultury na małe i średnie przedsiębiorstwa. Analiza empiryczna dla różnych faz rozwoju przedsiębiorstw
Poltext

Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
Nasza cena
83,35 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 77,19 zł
BIZNES ● KULTURA SPOŁECZEŃSTWA
Monografia porusza kwestie zróżnicowania kulturowego pomiędzy poszczególnymi powiatami Polski, a dokładniej sposobu, w jaki przekłada się ono na funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw.
Autor wyznaczył dla poszczególnych powiatów wartości sześciu wymiarów kultury: dystansu władzy, indywidualizmu, skłonności do unikania niepewności, męskości versus kobiecości, orientacji długoterminowej i pobłażliwości. Następnie poddał analizie empirycznej wpływ skonstruowanych wymiarów kultury na funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw – na częstość ich powstawania, pozyskiwanie przez nie kapitału, inwestowanie i rozwój, a także ryzyko i zdolność do utrzymania się na rynku.
Z analizy tej wynika m.in., że nie ma takiej kultury, którą można uznać za wzorcową ze względu na stymulowanie działalności przedsiębiorstw. Przydatność określonych postaw kulturowych oceniać należy bowiem z perspektywy fazy i obszaru działalności przedsiębiorstwa.
Monografia porusza kwestie zróżnicowania kulturowego pomiędzy poszczególnymi powiatami Polski, a dokładniej sposobu, w jaki przekłada się ono na funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw.
Autor wyznaczył dla poszczególnych powiatów wartości sześciu wymiarów kultury: dystansu władzy, indywidualizmu, skłonności do unikania niepewności, męskości versus kobiecości, orientacji długoterminowej i pobłażliwości. Następnie poddał analizie empirycznej wpływ skonstruowanych wymiarów kultury na funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw – na częstość ich powstawania, pozyskiwanie przez nie kapitału, inwestowanie i rozwój, a także ryzyko i zdolność do utrzymania się na rynku.
Z analizy tej wynika m.in., że nie ma takiej kultury, którą można uznać za wzorcową ze względu na stymulowanie działalności przedsiębiorstw. Przydatność określonych postaw kulturowych oceniać należy bowiem z perspektywy fazy i obszaru działalności przedsiębiorstwa.
Kraj produkcji: PL
Producent:
MT Biznes Sp. z o.o.
ul. Jutrzenki 118
02-230 Warszawa (PL)
tel: 665 055 813
email: zamowienia@mtbiznes.pl
Szczegóły
Autor: Łukasz Kozłowski
Wydawnictwo: Poltext
ISBN: 9788381756938
Języki: polski
Rok wydania: 2024
Ilość stron: 344
Format: 16.5 x 23.5 cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Redakcja: Goryńska Anna
Kraj produkcji: PL