Od samopoznania do autonomii.
Potencjał dialogu coachingowego w nauce języków obcych
Wydawnictwo Naukowe UAM
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
Nasza cena
37,99 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 37,99 zł
Pierwsze tego typu opracowanie w polskim kontekście glottodydaktycznym na poziomie akademickim. Zawiera omówienie koncepcji coachingu w nauce języków obcych jako formy współpracy ze studiującymi języki obce, która pomaga uczestnikom w pełniejszym zrozumieniu ich celów, zasobów, potrzeb i strategii, a także zachęca do aktywnego i świadomego zarządzania własnym rozwojem językowym. Zarządzanie to jest możliwe dzięki zyskaniu przez uczących się samoświadomości, którą rozumieć można również jako zintegrowanie wiedzy o sobie. Uczestnicy opisują je również jako moment „Aha" lub wgląd (ang. insight), od którego nie ma już odwrotu. Jedna z uczestniczek badania ujmuje to tak: „Taki moment, to było na pierwszej sesji może, takie odkrycie, że ja tak naprawdę to wszystko miałam w głowie i nie zdawałam sobie tylko z tego sprawy, i ta sesja to wszystko wycignęła ze mnie i poukładała".
Wnioski zawarte w monografii opierają się na analizie autentycznych dialogów coachingowych (ponad 36 godzin nagrań) i wywiadów ewaluacyjnych. Pozycja kompleksowo prezentuje doradztwo i coaching w nauce języków obcych jako współczesny, innowacyjny trend w dydaktyce obcojęzycznej, a także obiecujący obszar badań glottodydaktycznych.
Szczegóły
Podtytuł: Potencjał dialogu coachingowego w nauce języków obcych
Autor: Bieniecka-Drzymała Katarzyna
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UAM
ISBN: 9788323243953
Języki: polski
Rok wydania: 2024
Ilość stron: 230
Oprawa: Miękka