Dziedzictwo Jana Pawła II jako marka narodowa?

Elipsa Dom Wydawniczy I Handlowy
Dziedzictwo Jana Pawła II jako marka narodowa?
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
95,60 PLN
Nasza cena
86,94 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 86,94 zł

Publikacja jest oryginalnym, niezwykle ciekawym interdyscyplinarnym studium i jednocześnie przestrzenią analizy dziedzictwa, pojęć pokrewnych, jak i różnych kontekstów jego ujęcia. Odwaga w formułowaniu wniosków, niezwykły talent nieszablonowych rozwiązań w prezentacji wyników analiz w postaci tabelarycznej, dar syntezy ważnych i trudnych w prezentacji zagadnień – to tylko niektóre cechy wyróżniające tę publikację. Ma ona cechy studium zmian wartości i postaw o charakterze tożsamościowym dokonujących się w polskim społeczeństwie. Jako taka wpisuje się w ważny nurt przemian świadomości, ale też w dowartościowany w ostatnich dekadach nurt badań potwierdzających głębokie powiązania między sferą polityki i szeroko rozumianej kultury, w tym zwłaszcza religii.

Temat papieskiego dziedzictwa – w kontekście czasu oddalającego nas od momentu jego śmierci i zmieniających się nastrojów społecznych – stanowi zagadnienie niezwykle aktualne. Mimo licznych badań stan wiedzy można uznać za niezadowalający, wymagający pogłębienia. Początkowo temat ten był podejmowany w perspektywie jednoznacznie pozytywnego fenomenu oddziaływania Jana Pawła II na życie publiczne i na samych Polaków. Wówczas negatywne opinie o dziedzictwie Jana Pawła II niemal nie występowały, stanowiły absolutny margines. Jak obecnie, w obliczu negatywnych obecnych zjawisk w obszarze pamięci o papieżu, może wyglądać implementacja dziedzictwa Jana Pawła II do szczegółowych polityk czy strategii państwa? W niniejszej książce przykładem takiej strategii jest projekt polskiej marki narodowej.

Tytułowy dylemat, sprowadza się do tego, czy i na ile dziedzictwo Jana Pawła II może być włączone do strategii marki narodowej Polski.

Ważnym celem publikacji jest weryfikacja, jak przebiega w Polsce proces zarządzania dziedzictwem Jana Pawła II, jaka jest jego specyfika oraz co – w obliczu wielu nowych zjawisk związanych z osobą Jana Pawła II i pamięcią o nim – wpływa na rozumienie dziedzictwa. Z tej perspektywy autorka przedstawia nowe pogłębione spojrzenie na tytułowe dziedzictwo, uzupełnia dotychczasową lukę w badaniach naukowych.

Kraj produkcji: PL

Producent:
Elipsa Dom Wydawniczy i Handlowy
Inflancka 15/198
00-189 Warszawa (Polska)
tel: 22 635 03 01
email: sklep@elipsa.pl


Szczegóły

  • Rok wydania: 2024
  • Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
  • Tytuł: Dziedzictwo Jana Pawła II jako marka narodowa?
    Autor: Karolina Podlewska
    Wydawnictwo: Elipsa Dom Wydawniczy I Handlowy
    ISBN: 9788380175624
    Języki: polski
    Rok wydania: 2024
    Ilość stron: 534
    Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
    Kraj produkcji: PL

    Recenzje