Konstruowanie wiedzy na zajęciach w przedszkolu

Impuls
Konstruowanie wiedzy na zajęciach w przedszkolu
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
39,90 PLN
Nasza cena
30,54 PLN
Oszczędzasz 24%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł

Niniejsza praca składa się z dwóch części, teoretycznej i badawczej. Część pierwsza zawiera trzy rozdziały. Pierwszy z nich dotyczy funkcji przedszkola i zmian, jakim ulegały od czasów powojennych do współczesnych. Rozważania nad funkcjami prowadzone są z dwóch znacząco różniących się perspektyw: funkcjonalistycznej i krytycznej. Rozdział drugi kieruje naszą uwagę na wiedzę i rozwój poznawczy dziecka we wczesnych latach życia. Jego zawartość została ustrukturyzowana na osi zidentyfikowanych przeze mnie zmian, jakie zachodziły w poglądach psychologów i pedagogów na temat czynników rozwoju poznawczego. Rozdział trzeci jest poświęcony konstruktywizmowi i osobistym teoriom nauczycieli, analizowanym w kontekście ich potencjalnej otwartości/zamkniętości na idee konstruktywizmu. Część druga niniejszej dysertacji przedstawia analizy materiału badawczego. Otwiera ją rozdział czwarty, poświęcony metodologii badań własnych. Znajdujemy w nim argumentację przemawiającą za wyborem jakościowej strategii badawczej, a także prezentację przedmiotu i celu badań, metod i technik badawczych oraz informacje na temat organizacji i przebiegu badań własnych. Cztery kolejne rozdziały zawierają analizy materiału badawczego. Rozdział piąty prezentuje wyniki badań nad uruchamianą w przedszkolu wiedzą nazewniczą, rozdział szósty ? nad wiedzą wyjaśniającą, zaś rozdział siódmy ? nad wiedzą interpretacyjną. Rozdział ósmy dotyczy nauczycielskiego rozumienia sytuacji dydaktycznych w przedszkolu; przedstawia refleksje nad udziałem wiedzy nazewniczej, wyjaśniającej i interpretacyjnej w przewodnikach metodycznych oraz analizy nauczycielskich narracji z punktu widzenia znaczeń, jakie nadają tworzeniu dziecięcej wiedzy w przedszkolu. W podsumowaniu przedstawione są wnioski z przeprowadzonych analiz materiału empirycznego. Całość zamyka bibliografia wykorzystana w niniejszej pracy.

Szczegóły

  • Rok wydania: 2010
  • Format: 16.1x23.6
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Konstruowanie wiedzy na zajęciach w przedszkolu
    Autor: Małgorzata Sławińska
    Wydawnictwo: Impuls
    ISBN: 9788375871920
    Kategoria: Podręczniki
    Podręczniki dla nauczycieli - metodyka » Wychowanie przedszkolne

    Przedmiot: Wychowanie przedszkolne
    Typ: Podręcznik dla nauczyciela
    Języki: polski
    Rok wydania: 2010
    Ilość stron: 256
    Format: 16.1x23.6
    Oprawa: Miękka
    Waga: 0.55 kg
    Redakcja: Sławińska Małgorzata

    Recenzje