Regulacja konkurencji a konkurencja regulacyjna
Ujęcie instytucjonalne

Poltext
Regulacja konkurencji a konkurencja regulacyjna
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
44,90 PLN
Nasza cena
28,40 PLN
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł

Ekonomiczne podejście do prawa nie jest niczym nowym. Nowe jest natomiast zjawisko poddawania analizie ekonomicznej coraz większej liczby instytucji. Ekonomista nie jest ostatecznym arbitrem wyboru społecznego. Może wszakże pokazać konflikt wartości i celów, a także, jak efektywnie realizować cele społeczne, nie marnując rzadkich zasobów.
Książka składa się z dwóch części: pierwsza z nich jest poświęcona problematyce instytucjonalizacji, ocenie skutków regulacji, konkurencji regulacyjnej oraz ekonomicznej analizie prawa, natomiast druga dotyczy wykorzystania tej wiedzy dla celów polityki konkurencji oraz polityki integracji społecznej. W polityce konkurencji wnikliwej analizy wymaga podejście ekonomiczne w prawie konkurencji, które przybliża orzecznictwo do rzeczywistości. Stwarza to szanse szybszej harmonizacji prawa i racjonalizacji konkurencji regulacyjnej. Dotyczy to w szczególności rynków technologii IT i komunikacji elektronicznej. W polityce integracji społecznej podbudowę teoretyczną zapewnia nie tylko ekonomia instytucjonalna, ale także tzw. ekonomia społeczna, koncepcja ordoliberalizmu i społecznej gospodarki rynkowej, jak również społecznej odpowiedzialności (i etyki) biznesu.
Książka zainteresuje przedsiębiorców, zwłaszcza działających na rynkach nowych technologii, pracowników naukowych i studentów kierunków prawa, ekonomii i zarządzania, a także polityków i praktyków instytucji publicznych zaangażowanych w ocenę skutków regulacji.

Ta interesująca książka prezentuje wszechstronne spojrzenie na kluczowe wyzwania wdrażania ekonomicznej analizy prawa i oceny skutków regulacji do procesu legislacyjnego. Autor podejmuje próbę zastosowania tej wiedzy i metodologii do polityki i prawa konkurencji, jak również stabilności finansowej i integracji społecznej, wnosząc oryginalny wkład do współczesnej debaty o polityce regulacyjnej państwa w dobie globalizacji oraz oceny szans i zagrożeń harmonizacji prawa i konkurencji regulacyjnej.
- prof. dr hab. Wiesław Czyżowicz, Szkoła Główna Handlowa, Polskie Stowarzyszenie Ekonomicznej Analizy Prawa

Prof. dr hab. Włodzimierz Szpringer profesor Szkoły Głównej Handlowej (Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie) oraz Uniwersytetu Warszawskiego (Wydział Zarządzania). Wykładowca i ekspert z zakresu bankowości i prawa bankowego, polityki i prawa konkurencji, prawnych i ekonomicznych zagadnień e-biznesu, prawa nowych technologii oraz ekonomicznej analizy prawa i oceny skutków regulacji. Współpracuje z Consumer Finance Network (European Credit Research Institute), European Consumer Debt Network, European Coalition for Responsible Credit, European Financial Inclusion Network. Wykładał jako Visiting Professor na uniwersytetach niemieckich, kierował polską grupą badawczą European Network for Better Regulation (ENBR) VI Program Ramowy UE. Członek Rady Programowej kierunku Ekonomiczna analiza prawa w SGH. Autor ponad 200 publikacji naukowych i licznych ekspertyz, m.in. dla Komisji Przyjazne Państwo Sejmu, Rządu RP, UOKiK, UKIE, ZBP, KPF i SKEF. Prof. Szpringer jest autorem książek: Prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie od e-commerce do e-businessu (2005), Kredyt konsumencki i upadłość konsumencka na rynku finansowym UE (2005), Europejskie regulacje bankowe (1997), Ocena skutków regulacji poradnik OSR, doświadczenia, perspektywy (pod red. W. Springera, W. Rogowskiego, 2007), Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu (2008), Społeczna odpowiedzialność banków. Między ochroną konsumenta a osłoną socjalną (2009).

Szczegóły

  • Rok wydania: 2010
  • Format: 16.5x23.0cm
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Regulacja konkurencji a konkurencja regulacyjna
    Podtytuł: Ujęcie instytucjonalne
    Autor: Szpringer Włodzimierz
    Wydawnictwo: Poltext
    ISBN: 9788375611403
    Języki: polski
    Rok wydania: 2010
    Ilość stron: 272
    Format: 16.5x23.0cm
    Oprawa: Miękka
    Waga: 0.44 kg

    Recenzje

    Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: