Medialne fiasko zjednoczenia?
Media opiniotwórcze w sytuacji przełomu politycznego na przykładzie niemieckiego zjednoczenia
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
Nasza cena
38,56 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 9,57 zł
W RFN zdążyła już dorosnąć i osiągnąć pełnoletniość cała generacja, która przyszła na świat już w zjednoczonych Niemczech. Tymczasem, w poprzedzającym jubileusz 2009 roku, wyniki niemieckich badań opinii społecznej nieoczekiwanie ponownie wskazują na odradzanie się wewnątrz niemieckiego społeczeństwa podziału na tzn. Ossis i Wessis. Zjednoczenie z sukcesem dokonane w wymiarze politycznym do dziś nie znalazło zatem odzwierciedlenia w wymiarze społecznym. Jakie są przyczyny takiej trwałości tego wewnętrznego podziału?
Zadaniem książki jest analiza sposobu zarządzania informacją w medialnym dyskursie politycznym RFN w odniesieniu do wschodnioniemieckich wydarzeń 1989/1990 r. na przykładzie prasy opiniotwórczej. Jej celem jest ustalenie jak linia redakcyjna przekładała się na optykę widzenia rzeczywistości politycznej i społecznej, i dalej, na zawartość publikowanych treści? Czy przekaz mediów zaspokajał zwiększone potrzeby informacyjne odbiorców w obu częściach Niemiec? Czy media poprzez swój management informacyjny rzeczywiście przyczyniały się do zjednoczenia także w wymiarze społecznym, a nie tylko politycznym?
Szczegóły
Podtytuł: Media opiniotwórcze w sytuacji przełomu politycznego na przykładzie niemieckiego zjednoczenia
Autor: Agnieszka Szymańska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN: 9788323329220
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 227
Format: 16.0x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.36 kg