Wąż w raju
Zabawa w społeczeństwie konsumpcyjnym
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Wysyłka:
Jutro (poniedziałek 2024-12-23)
Sugerowana cena
Nasza cena
45,14 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 43,24 zł
Zabawa jest naturalnym, powszechnym i uniwersalnym elementem ludzkiej aktywności, a przez to także ważnym elementem kultury. Ludyzm uwarunkowana kulturowo skłonność do bawienia się przejawiając się w przestrzeniach kultury związanych z rozrywką, spędzaniem wolnego czasu, celebrowaniem ważnych prywatnych i publicznych wydarzeń, reguluje istotny obszar ludzkich zachowań, działań i wzajemnych interakcji. Zarówno ludyzm, jak i zabawę można rozpatrywać jako zjawiska indywidualne i grupowe, odnoszące się do postaw, światopoglądów i ideologii. Związane są z religią, instytucjami władzy, organizacją społeczną, normami i wartościami kulturowymi. We współczesnym społeczeństwie, będąc wyznacznikiem postawy konsumpcyjnej, zabawa staje się także jednym z najważniejszych motorów gospodarki. Bawimy się i jesteśmy zabawiani. Jak wszystkie dobra kulturowe, różne formy zabawy są na sprzedaż i do kupienia. Zabawa zostaje oderwana od swojego społecznego podłoża, przenosząc się w świat zorganizowanej, masowej konsumpcji. Czy umiemy i potrafimy się bawić Na ile zabawa jest wciąż elementem społecznej więzi i czynnikiem grupowej integracji Jakie formy zabawy oferuje współczesne społeczeństwo konsumpcyjne Na te i inne pytania szukają odpowiedzi autorzy tekstów zawartych w niniejszej książce.
Szczegóły
Podtytuł: Zabawa w społeczeństwie konsumpcyjnym
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Seria: Varia Culturalia
ISBN: 9788323331087
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 212
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.35 kg