Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej
Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski

Bliżej Przedszkola
Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
35,00 PLN
Nasza cena
23,94 PLN
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł

Wydawnictwo Bliżej Przedszkola oraz OW Impuls polecają znakomitą nowość wydawniczą autorstwa Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej. Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje? A przede wszystkim, jak to robić? By odpowiedzieć na te istotne pytania, powstała książka napisana przez prof. Edytę Gruszczyk-Kolczyńską i Ewę Zielińską ?Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski?. Z chwilą przeniesienia diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej z poradni do placówek wychowania przedszkolnego, obserwacja i interpretacja dziecięcych aktywności nabrała znaczenia. Pierwszy etap tej diagnozy polega bowiem na obserwowaniu dzieci, analizowaniu oraz interpretowaniu ich zachowań w trakcie zabaw i zajęć przedszkolnych. Książka udostępnia nauczycielowi profesjonalne GOTOWE narzędzia diagnostyczne. Wyjątkowość treści prezentowanych w publikacji podkreśla fakt, że, według Autorek, nieporozumienia w zakresie stosowania metody obserwacji wynikają z niedostatków publikacji poświęconych nauczycielskiej diagnozie i braku sprawdzonych narzędzi diagnostycznych. Autorki mają nadzieję, że ich starania wprowadzenia zmian przyczynią się do takiego wychowania i edukacji dzieci, aby lepiej wiodło się im w szkole i dorosłym życiu. W publikacji znajdują się m.in.: Najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole Podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy Informacje o tym, dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje Opisy organizowania obserwacji i analizy funkcjonowania dzieci Opis pułapek, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnej Nauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych, sprawności ruchowych, funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy, podejmowania i realizowania przez dzieci zadań Eksperymenty diagnostyczne, organizacja, przebieg zajęć i obserwacje Cele nauczycielskiej diagnozy realizowanej w eksperymentach diagnostycznych wykonywanych przez dzieci indywidualnie i zespołowo Sposoby notowania wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań w zakresie skuteczniejszego realizowania zadań przez dzieci Arkusze diagnostyczne i rysunki

Szczegóły

  • Rok wydania: 2011
  • Format: 21.5x25.0cm
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej
    Podtytuł: Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski
    Autor: Gruszczyk-Kolczyńska Edyta, Zielińska Ewa
    Wydawnictwo: Bliżej Przedszkola
    ISBN: 9788361246480
    Języki: polski
    Rok wydania: 2011
    Ilość stron: 116
    Format: 21.5x25.0cm
    Oprawa: Miękka
    Waga: 0.33 kg

    Recenzje