Szkoła wyższa w toku zmian Diagnozy i konstatacje
Impuls
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
34,12 PLN
Oszczędzasz 11%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
Debata przedstawiona w niniejszym tomie koncentruje się na czterech kręgach zagadnień. Pierwszy z nich, wprowadzający, poświęcony jest ogólnym problemom zmiany społecznej i stanowi istotny kontekst dalszych rozważań. Po prezentacji ważniejszych psychologicznych i lingwistycznych aspektów pojęcia "zmiana" następuje omówienie cech współczesnej zmiany społecznej i - co jest ważne ze względu na tematykę tomu - zmiany edukacyjnej. Druga część dotyczy problematyki trwałości i zmiany w szkolnictwie wyższym. Znajdują się tu: opracowania na temat relacji między aktualnymi zmianami w szkole wyższej a jakością kształcenia, rozważania poświęcone kształceniu pedagogów w kontekście zmian i reform w szkolnictwie wyższym, refleksje na temat elementów trwałych w szkole wyższej oraz dokonujących się zmian tożsamości uniwersytetu. Dopełniają je wypowiedzi o zrównoważonym rozwoju na uniwersytecie oraz zmianie sposobu myślenia o uczeniu się dorosłych.
W trzeciej części zawarte są wybrane oceny współczesnych problemów i zjawisk w szkolnictwie wyższym. Pierwsza z nich ujmuje problematykę wspólnoty akademickiej i tożsamości studenta w kontekście wpływów różnych ideologii. Kolejne opracowania dotyczą "grzechów głównych" kształcenia nauczycieli i relacji między ich kształceniem a zatrudnieniem. W jednym z opracowań podjęto też zagadnienia funkcjonowania studentów niepełnosprawnych w środowisku akademickim.
Książkę zamyka część poznawcza, w której autorzy przedstawiają egzemplifikację zagraniczne zmian zachodzących w szkołach wyższych. Szerzej zaprezentowane są doświadczenia związane z wprowadzeniem tych zmian w Republice Czeskiej, w krajach nordyckich i Anglii.
Niniejsza książka nie wyczerpuje - co jest oczywiste - problematyki przebiegu zmian na uczelniach wyższych, w tym także tych, które zostały zainicjowane przez wprowadzenie nowych ustaleń legislacyjnych. Przybliżają jednak refleksje, odczucia i aktualne problemy, które nurtują nauczycieli akademickich.
Szczegóły
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788375878561
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 316
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.49 kg
Redakcja: Kostkiewicz Janina, Domagała-Kręcioch Agnieszka, Szymański Mirosław J.
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Mowa ciała
Agent FBI zdradza, jak szybko rozszyfrować ludzi
Agent FBI zdradza, jak szybko rozszyfrować ludzi
G+J Gruner+Jahr Polska
Słownik przysłów Przysłownik
Publicat
Humanizm dialog tożsamość
Edukacja europejska na tle wyzwań globalnych
Edukacja europejska na tle wyzwań globalnych
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Co w mowie piszczy?
Publicat
Piszemy poprawnie. Poradnik językowy PWN (OT)
Pwn Naukowy