Różnice kulturowe w biznesie
CeDeWu
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
40,58 PLN
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
Wręczenie kwiatów w nieodpowiednim kolorze, podarowanie Chińczykowi zegarka, czy kompletu srebrnych łyżeczek Arabowi - czynności z pozoru niewinne, które my Europejczycy uznalibyśmy za sympatyczne i stanowiące wyraz przyjaźni, w niektórych kulturach mogą zostać odebrane jako obraźliwe i świadczące o braku dobrych manier.
Ta książka umożliwia znalezienie trafnych i przekonujących odpowiedzi na następujące pytania:
- Czym są i jakie są najważniejsze różnice kulturowe?
- Jakie mają one znaczenie dla procesu komunikowania w biznesie i nie tylko?
- Jaki związek ma religia z biznesem?
- Czym jest szok kulturowy i jak go przezwyciężać?
- Czym różnią się od siebie protransakcyjne i propartnerskie kultury biznesu?
- Gdzie "czas to pieniądz", a gdzie wszyscy mają czasu pod dostatkiem?
- Dlaczego kciuk uniesiony ku górze w Grecji jest znakiem obraźliwym, a w innych krajach gestem akceptacji?
- Czy wypada Japończykowi wręczyć podarunek składający się z czterech części?
- Dlaczego w krajach Dalekiego Wschodu nie numeruje się niektórych pięter?
- Dlaczego Arabowie uwielbiają utrzymywać intensywny kontakt wzrokowy w czasie rozmowy?
- W jakich państwach kobieta nie jest równorzędnym partnerem biznesowym?
- Gdzie rozmowy biznesowe obficie "podlewa się" alkoholem, a gdzie obowiązuje wstrzemięźliwość?
- Czy prezent otrzymany od Chińczyka należy rozpakować w jego obecności?
- Jakich kwiatów nie wręczać na powitanie w poszczególnych państwach?
Szczegóły
Autor: Zenderowski Radosław, Koziński Bartosz
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788375564730
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 338
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.55 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Dialektyka oświecenia
Fragmenty filozoficzne
Fragmenty filozoficzne
Wydawnictwo Krytyki Politycznej
Po co nam kultura?
Muza
Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Nowe studia kulturowe
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego