Stymulowanie innowacyjności pracowników
Problemy praktyczne
Marina
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
Nasza cena
30,23 PLN
Oszczędzasz 9%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 26,09 zł
W XX wieku nastąpił poważny postęp technologiczny i cywilizacyjny. Pojawiło się mnóstwo wynalazków ułatwiających człowiekowi życie. Wiele państw położyło nacisk na innowacje. Innowacje są niewątpliwie warunkiem koniecznym do przetrwania i rozwoju współczesnych organizacji.
Tworzenie i wdrażanie innowacji jest uwarunkowane licznymi czynnikami zewnętrznymi i wewnętrznymi, spośród których można wyróżnić uwarunkowania wspólne dla wszystkich typów organizacji oraz specyficzne dla branży, charakteru prowadzonej działalności, wielkości organizacji, formy własności czy profilu działania. Jednym z elementów wpływających na innowacyjność przedsiębiorstwa jest jego wewnętrzny potencjał innowacyjny.
Od innowacyjności ludzi zależy innowacyjność organizacji. Twórcami nowych pomysłów także w procesach gospodarczych są bowiem zawsze ludzie. Potencjał innowacyjności pracowników jest ściśle związany z poziomem ich kreatywności, co nie oznacza, że pozyskanie zasobów ludzkich o wysokich zdolnościach twórczych daje przedsiębiorstwu gwarancję rozwoju i pokonania konkurentów. Aby tak się stało, niezbędne jest stworzenie odpowiednich warunków organizacyjnych i społecznych ukierunkowanych na ukształtowanie środowiska, w którym możliwe będzie gospodarowanie potencjałem innowacyjnym zatrudnionych.
Przyjęto zatem, że potencjał ten może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej lub gorzej wykorzystywany na potrzeby organizacji. Takie myślenie znalazło odzwierciedlenie w konstrukcji niniejszego opracowania, która obejmuje cztery zasadnicze części:
1. Innowacje rodzaje i kulturowe uwarunkowania ich tworzenia.
2. Kreatywny pracownik jego cechy i możliwości pozyskiwania.
3.Kadra kierownicza wobec potrzeby zarządzania kreatywnością.
4. Kształtowanie proinnowacyjnego środowiska pracy.
Potencjał innowacyjny pracowników może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej lub gorzej wykorzystywany na potrzeby organizacji. Opis i analiza przypadków zawartych w książce powinny pomóc czytelnikowi uporządkować wiedzę w przekroju następujących pytań:
W czym przejawia się innowacyjność podmiotu gospodarczego i na ile jest ona uzależniona od kontekstu kulturowego
Jak ograniczać ryzyko błędnych decyzji podczas rekrutacji kreatywnych pracowników
Jakich zachowań powinien unikać menedżer w procesie kierowania ludźmi o wysokim potencjale innowacyjnym
Co robić, by uaktywnić i spożytkować rozpoznany w pracownikach potencjał twórczy
Adresaci publikacji
Publikacja dedykowana jest w istocie szerokiemu profilowi czytelników. Adresatów zawartych w niej treści można podzielić na trzy niewykluczające się wzajemnie grupy, tj.:
osoby, którym zależy na rozwoju personelu i czują się współodpowiedzialne za tworzenie środowiska stymulującego innowacyjność w miejscu pracy (pracownicy działów HR, menedżerowie liniowi różnych szczebli zarządzania oraz menedżerowie projektów);
osoby profesjonalnie zajmujące się edukacją (wykładowcy akademiccy, trenerzy oraz coachowie);
studenci, słuchacze studiów podyplomowych z zakresu zarządzania;
pasjonaci problematyki innowacyjności samodzielnie dbający o rozwój swojego potencjału.
Tworzenie i wdrażanie innowacji jest uwarunkowane licznymi czynnikami zewnętrznymi i wewnętrznymi, spośród których można wyróżnić uwarunkowania wspólne dla wszystkich typów organizacji oraz specyficzne dla branży, charakteru prowadzonej działalności, wielkości organizacji, formy własności czy profilu działania. Jednym z elementów wpływających na innowacyjność przedsiębiorstwa jest jego wewnętrzny potencjał innowacyjny.
Od innowacyjności ludzi zależy innowacyjność organizacji. Twórcami nowych pomysłów także w procesach gospodarczych są bowiem zawsze ludzie. Potencjał innowacyjności pracowników jest ściśle związany z poziomem ich kreatywności, co nie oznacza, że pozyskanie zasobów ludzkich o wysokich zdolnościach twórczych daje przedsiębiorstwu gwarancję rozwoju i pokonania konkurentów. Aby tak się stało, niezbędne jest stworzenie odpowiednich warunków organizacyjnych i społecznych ukierunkowanych na ukształtowanie środowiska, w którym możliwe będzie gospodarowanie potencjałem innowacyjnym zatrudnionych.
Przyjęto zatem, że potencjał ten może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej lub gorzej wykorzystywany na potrzeby organizacji. Takie myślenie znalazło odzwierciedlenie w konstrukcji niniejszego opracowania, która obejmuje cztery zasadnicze części:
1. Innowacje rodzaje i kulturowe uwarunkowania ich tworzenia.
2. Kreatywny pracownik jego cechy i możliwości pozyskiwania.
3.Kadra kierownicza wobec potrzeby zarządzania kreatywnością.
4. Kształtowanie proinnowacyjnego środowiska pracy.
Potencjał innowacyjny pracowników może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej lub gorzej wykorzystywany na potrzeby organizacji. Opis i analiza przypadków zawartych w książce powinny pomóc czytelnikowi uporządkować wiedzę w przekroju następujących pytań:
W czym przejawia się innowacyjność podmiotu gospodarczego i na ile jest ona uzależniona od kontekstu kulturowego
Jak ograniczać ryzyko błędnych decyzji podczas rekrutacji kreatywnych pracowników
Jakich zachowań powinien unikać menedżer w procesie kierowania ludźmi o wysokim potencjale innowacyjnym
Co robić, by uaktywnić i spożytkować rozpoznany w pracownikach potencjał twórczy
Adresaci publikacji
Publikacja dedykowana jest w istocie szerokiemu profilowi czytelników. Adresatów zawartych w niej treści można podzielić na trzy niewykluczające się wzajemnie grupy, tj.:
osoby, którym zależy na rozwoju personelu i czują się współodpowiedzialne za tworzenie środowiska stymulującego innowacyjność w miejscu pracy (pracownicy działów HR, menedżerowie liniowi różnych szczebli zarządzania oraz menedżerowie projektów);
osoby profesjonalnie zajmujące się edukacją (wykładowcy akademiccy, trenerzy oraz coachowie);
studenci, słuchacze studiów podyplomowych z zakresu zarządzania;
pasjonaci problematyki innowacyjności samodzielnie dbający o rozwój swojego potencjału.
Szczegóły
Podtytuł: Problemy praktyczne
Autor: Agata Pietroń-Pyszczek, Katarzyna Piwowar-Sulej
Wydawnictwo: Marina
ISBN: 9788361872641
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 136
Format: 16.5x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.24 kg