Rozumienie przekazu telewizyjnego
Psychologiczne badania telewizyjnych programów informacyjnych
Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
23,10 PLN
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
W bogatej ofercie programowej telewizji dużo miejsca zajmują programy informacyjne. Cieszą się one powszechnym zainteresowaniem i gromadzą przed telewizorami miliony odbiorców.
Można postawić pytanie, czy telewidzowie rozumieją treść programów informacyjnych i w jakim zakresie; czy dzięki ich oglądaniu poszerzają swą wiedzę na poruszane w nich tematy. Gdy uważnie wsłuchać się w to, co ludzie opowiadają sobie o wydarzeniach opisywanych w programach informacyjnych, w jaki sposób je komentują, trudno oprzeć się wrażeniu, że mają oni kłopoty z ich prawidłowym zrozumieniem: mylą bohaterów, miejsce i chronologię wydarzeń, nie dostrzegają szerszego kontekstu faktów. Niejednokrotnie informacje mieszają z komentarzami, nakładają na nie własne opinie i przekonania. Obserwacja ta uzyskuje potwierdzenie w dotychczasowych badaniach naukowych.
Niniejsza książka jest próbą opisania i wyjaśnienia procesów rozumienia przez telewidzów treści wiadomości nadawanych w programach informacyjnych. Teoretyczne ramy pracy są wyznaczone osiągnięciami współczesnej psychologii poznawczej, filmoznawstwa i językoznawstwa. Ze względu na swój charakter publikacja adresowana jest przede wszystkim do środowisk akademickich, ale wynikające z niej wnioski skierowane są także do nadawców i odbiorców telewizyjnych programów informacyjnych.
Można postawić pytanie, czy telewidzowie rozumieją treść programów informacyjnych i w jakim zakresie; czy dzięki ich oglądaniu poszerzają swą wiedzę na poruszane w nich tematy. Gdy uważnie wsłuchać się w to, co ludzie opowiadają sobie o wydarzeniach opisywanych w programach informacyjnych, w jaki sposób je komentują, trudno oprzeć się wrażeniu, że mają oni kłopoty z ich prawidłowym zrozumieniem: mylą bohaterów, miejsce i chronologię wydarzeń, nie dostrzegają szerszego kontekstu faktów. Niejednokrotnie informacje mieszają z komentarzami, nakładają na nie własne opinie i przekonania. Obserwacja ta uzyskuje potwierdzenie w dotychczasowych badaniach naukowych.
Niniejsza książka jest próbą opisania i wyjaśnienia procesów rozumienia przez telewidzów treści wiadomości nadawanych w programach informacyjnych. Teoretyczne ramy pracy są wyznaczone osiągnięciami współczesnej psychologii poznawczej, filmoznawstwa i językoznawstwa. Ze względu na swój charakter publikacja adresowana jest przede wszystkim do środowisk akademickich, ale wynikające z niej wnioski skierowane są także do nadawców i odbiorców telewizyjnych programów informacyjnych.
Szczegóły
Podtytuł: Psychologiczne badania telewizyjnych programów informacyjnych
Autor: Francuz Piotr
Wydawnictwo: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
ISBN: 9788373061095
Języki: polski
Rok wydania: 2002
Ilość stron: 444
Format: 16.5x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.724 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Edukacja domowa
GWP
Ćwiczenia z Visual Basic
MIKOM
Pokoloruj zimę Kolorowanka dla dzieci
Zielona Sowa
Spisek Mozarta
Muza
Anatomia człowieka Tom 1/5
PZWL Wydawnictwo Lekarskie
Pre-press Poradnik dla grafików
Wydawnictwo Naukowe PWN
Koszmarna przesyłka
Siedmioróg
Rozumienie programów telewizyjnych przez dzieci
Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego