Sztuczna obecność. Studia z filozofii obrazu
Oficyna Naukowa

Wysyłka:
Jutro (poniedziałek 2025-02-24)
Sugerowana cena
Nasza cena
48,99 PLN
Oszczędzasz 3%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 35,96 zł
"To, że ludzie sądzą, iż mogą zobaczyć coś na obrazach, choć jednocześnie są pewni, że to, co widzą, nie jest realne, a tylko obecne w sposób sztuczny: to właśnie jest tematem tej książki. Chodzi o ten fenomen, że obraz otwiera widok na rzeczywistość wolną od fizyki" (z Przedmowy).
"Sztuczna obecność" jest przeglądem zasadniczych stanowisk w obrębie współczesnej nauki o obrazie, stanowiącej rezultat zwrotu obrazowego w kulturoznawstwie. Wokół niej ogniskuje się cała akademicka dyscyplina refleksji nad kulturą wizualną. Nauka o obrazie stworzyła warunki do komparatystycznej, ale też integracyjnej analizy i interpretacji zjawisk obrazowych, widzialność w kształcie nadanym jej we współczesnej kulturze. Scala ona ze sobą rozmaite modele teriopoznawcze: od semiotyki po psychoanalizę. Jasno też uwypukla różnicę między stylem uprawiania wiedzy o obrazach osadzonej w paradygmacie historii sztuki a nowym podejściem współczesnego "obrazoznawstwa".
Lambert Wiesing łączy działalność naukowo-dydaktyczną z żywą aktywnością publicystyczną: Jego zainteresowania dotyczą głównie filozofii postrzegania, teorii obrazu, problematyki mediów. W Polsce znany jest z wydanej w 2008 roku przez Oficyną Naukową książki "Widzialność obrazu".
"Sztuczna obecność" jest przeglądem zasadniczych stanowisk w obrębie współczesnej nauki o obrazie, stanowiącej rezultat zwrotu obrazowego w kulturoznawstwie. Wokół niej ogniskuje się cała akademicka dyscyplina refleksji nad kulturą wizualną. Nauka o obrazie stworzyła warunki do komparatystycznej, ale też integracyjnej analizy i interpretacji zjawisk obrazowych, widzialność w kształcie nadanym jej we współczesnej kulturze. Scala ona ze sobą rozmaite modele teriopoznawcze: od semiotyki po psychoanalizę. Jasno też uwypukla różnicę między stylem uprawiania wiedzy o obrazach osadzonej w paradygmacie historii sztuki a nowym podejściem współczesnego "obrazoznawstwa".
Lambert Wiesing łączy działalność naukowo-dydaktyczną z żywą aktywnością publicystyczną: Jego zainteresowania dotyczą głównie filozofii postrzegania, teorii obrazu, problematyki mediów. W Polsce znany jest z wydanej w 2008 roku przez Oficyną Naukową książki "Widzialność obrazu".
Kraj produkcji: PL
Producent:
OFICYNA NAUKOWA Elżbieta Nowakowska-Sołtan
Leśna 17
05-071 Długa Szlachecka (Polska)
tel: 691031334
email: esoltan@data.pl
Szczegóły
Autor: Wiesing Lambert
Wydawnictwo: Oficyna Naukowa
Seria: Prolegomena
ISBN: 9788377370148
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 202
Format: 13.5 x 21.5 cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.33 kg
Kraj produkcji: PL
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Widzialność obrazu
Historia i perspektywy estetyki formalnej
Historia i perspektywy estetyki formalnej
Oficyna Naukowa
Tradycje opery, tradycje sztuki
Szaleństwo i patos w utworach scenicznych Georga Friedricha Handla
Szaleństwo i patos w utworach scenicznych Georga Friedricha Handla
Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk
Język i mit.
Przyczynek do zagadnienia imion bogów
Przyczynek do zagadnienia imion bogów
Antyk Marek Derewiecki