Media w analogowym i cyfrowym świecie

Elipsa
Media w analogowym i cyfrowym świecie
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
42,00 PLN
Nasza cena
36,23 PLN
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł


Niniejsza monografia składa się zatem z sześciu rozdziałów. Pierwszy poświęcony jest szeroko pojmowanym aspektom funkcjonowania Internetu, zarówno pod kątem jego historii i przemian, jak i kontrolujących go instytucji. Nie sposób było również pominąć kwestii obowiązywania prawa w Internecie, w tym również -jakże aktualnej! - sprawy ACTA. Poruszono także - rzadko przywoływaną - sprawę archiwizacji zasobów Internetu.

Rozdział drugi poświęcony jest z kolei analizie cech komunikacji internetowej i relacjom Internetu w odniesieniu do tradycyjnych mediów (prasy, radia i telewizji). Następnie podjęto tematykę zjawisk takich jak Web 2.0, nowe media i media spolecznościowe, a także kwestię ich wpływu na kształt dziennikarstwa. Nie zabrakło także poszukiwania odpowiedzi na pytania o przyszłość Internetu i mediów społecznościowych. Rozdział kończy się refleksją etyczno-aksjologiczno-moralną nad techniką i zjawiskiem postępu technicznego.

Rozdział trzeci w całości poświęcono refleksji nad różnymi płaszczyznami i wymiarami zjawiska konwergencji, z jednoczesnym nawiązaniem do tematyki społeczeństwa informacyjnego i globalizacji. Kolejne trzy rozdziały poświęcone są funkcjonowaniu tradycyjnych mediów (prasy, radia i telewizji) w świecie analogowym i cyfrowym oraz obserwacji zmian i konsekwencji, jakie wynikają dla tychże mediów z przejścia w nowe, cyfrowe środowisko. Podjęto także próbę odgadnięcia, jak będzie wyglądać ich funkcjonowanie w przyszłości, przy czym prasie w całości poświęcono rozdział czwarty, zaś rozdziały piąty i szósty - radiu i telewizji. Ze względu na pewne cechy wspólne radiofonii i telewizji oba te media są omawiane łącznie: w rozdziale piątym możemy przyjrzeć się historii ich powstania oraz ewolucji i funkcjonowaniu w świecie analogowym, zaś rozdział szósty omawia ich funkcjonowanie w środowisku cyfrowym.

Cyfrowa rewolucja trwa. Kultura medialna i kształt otaczającego nas świata zmienia się każdego dnia. Oby niniejsza praca mogła stać się obecnie przyczynkiem i okazją do refleksji nad kierunkiem zachodzących zmian, a w przyszłości - świadectwem pytań, wątpliwości i przewidywań, które towarzyszyły nam w roku 2012.

(Fragment wstępu)


Szczegóły

  • Rok wydania: 2012
  • Oprawa: miękka
  • Tytuł: Media w analogowym i cyfrowym świecie
    Podtytuł:

    Autor: Andrzej Adamski
    Wydawnictwo: Elipsa
    ISBN: 9788371519246
    Rok wydania: 2012
    Ilość stron: 409
    Oprawa: miękka
    Waga: 0.66 kg

    Recenzje