System wspierania rozwoju dziecka oraz udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu
Prawidłowy rozwój oraz integracja funkcji percepcyjnych i motorycznych dziecka leżą u podstaw umiejętności niezbędnych do codziennego funkcjonowania. Reforma oświaty nawiązuje do koncepcji indywidualnego rozwoju dziecka i sposobie realizacji nowej podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Zapisuje ona obowiązek nauczyciela polegający na prowadzeniu systematycznych obserwacji pedagogicznych i ich dokumentowaniu. Temu celowi służy wydany "System wspierania rozwoju dziecka oraz udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu", który w swojej treści zawiera: Część I 1. Uzgodnienia terminologiczne i podstawy prawne 2. Istota, cele i zakres obserwacji pedagogicznych w przedszkolu 3. Analiza gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna) 4. Wyniki działań diagnostycznych a planowanie pracy i wczesna interwencja specjalistyczna 5. System wspierania rozwoju dziecka oraz udzielania pomocy psychologiczno– pedagogicznej 6. Procedura i kolejność postępowania w ujęciu tabelarycznym Część II 7. Materiały pomocnicze a. Arkusz rozwoju dziecka – obserwacje pedagogiczne b. Karta wywiadu z rodzicami c. Test niedokończonych zdań d. Arkusz samowiedzy e. Arkusz do badania gotowości do nauki w szkole f. Indywidualny program i dokumentacja wspomagania i korygowania rozwoju g. Dokumentacja wspomagania i korygowania rozwoju dziecka h. Informacja o gotowości do nauki w szkole podstawowej i. Karta indywidualnych potrzeb j. Plan działań wspierających k. Indywidualny program edukacyjno–terapeutyczny l. Plan organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wspomagania rozwoju dziecka m. Rejestr rozmów z rodzicami n. Zarządzenie dyrektora
Szczegóły
Autor: Jadwiga Pytlarczyk
Wydawnictwo: Iwanowski
ISBN: 9788389536280
Rok wydania: 2012
Oprawa: miękka
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
do siebie samego
Pomoc medyczna i psychologiczna