Sieci biznesowe a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw zaawansowanych technologii na rynkach zagranicznych
Książka wpisuje się w rozwijany w szybkim tempie kierunek poszukiwań zmierzający do nadania współczesnym badaniom ekonomicznym charakteru bardziej zbliżonego do realnego życia gospodarczego. Celem Autorki jest wyjaśnienie przyczyn mechanizmu kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych z wykorzystaniem powiązań sieciowych oraz ukazanie ich roli w badanym procesie na przykładzie przedsiębiorstw zaawansowanych technologii.
Sieci biznesowe, konkurencyjność i internacjonalizacja to współcześnie słowa klucze w ekonomii i zarządzaniu. W niniejszej publikacji przedstawiono wyniki nowatorskich badań nad problemem powiązań sieciowych postrzeganych jako potencjalne źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Jest przy tym cenne, że ten ważny problem został zilustrowany przykładem przedsiębiorstw zaawansowanych technologii (high-tech), którym przypisuje się istotną rolę w kształtowaniu innowacyjnej i konkurencyjnej gospodarki krajowej.
Chociaż nowe koncepcje konkurencyjności przedsiębiorstw na ogół są wiązane z innowacjami, przedsiębiorczością oraz współpracą, to podejście sieciowe było dotychczas w bardzo małym stopniu wykorzystywane do wyjaśniania procesu kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Dzięki przyjęciu takiego podejścia książka wyraźnie wzbogaca dotychczasowy dorobek w tym zakresie, między innymi o wskazanie głównych cech powiązań sieciowych, definicji sieci biznesowej oraz modelu mechanizmu kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych z wykorzystaniem powiązań sieciowych wraz z identyfikacją korzyści uczestników sieci biznesowej. Walorem publikacji jest też dostarczenie przedsiębiorcom narzędzia analitycznego i planistycznego przydatnego do formułowania strategii wykorzystującej świadome i aktywne tworzenie sieci biznesowych oraz kształtowanie powiązań sieciowych dla osiągania przewagi konkurencyjnej.
Szczegóły
Autor: Ratajczak-Mrozek M.
Wydawnictwo: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
ISBN: 9788374174985
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 136
Oprawa: broszura
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Wskazówki praktyczne