Sieci biznesowe a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw zaawansowanych technologii na rynkach zagranicznych

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Sieci biznesowe a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw zaawansowanych technologii na rynkach zagranicznych
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
21,00 PLN
Nasza cena
18,00 PLN
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł

Książka wpisuje się w rozwijany w szybkim tempie kierunek poszukiwań zmierzający do nadania współczesnym badaniom ekonomicznym charakteru bardziej zbliżonego do realnego życia gospodarczego. Celem Autorki jest wyjaśnienie przyczyn mechanizmu kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych z wykorzystaniem powiązań sieciowych oraz ukazanie ich roli w badanym procesie na przykładzie przedsiębiorstw zaawansowanych technologii.
Sieci biznesowe, konkurencyjność i internacjonalizacja to współcześnie słowa klucze w ekonomii i zarządzaniu. W niniejszej publikacji przedstawiono wyniki nowatorskich badań nad problemem powiązań sieciowych postrzeganych jako potencjalne źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Jest przy tym cenne, że ten ważny problem został zilustrowany przykładem przedsiębiorstw zaawansowanych technologii (high-tech), którym przypisuje się istotną rolę w kształtowaniu innowacyjnej i konkurencyjnej gospodarki krajowej.
Chociaż nowe koncepcje konkurencyjności przedsiębiorstw na ogół są wiązane z innowacjami, przedsiębiorczością oraz współpracą, to podejście sieciowe było dotychczas w bardzo małym stopniu wykorzystywane do wyjaśniania procesu kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Dzięki przyjęciu takiego podejścia książka wyraźnie wzbogaca dotychczasowy dorobek w tym zakresie, między innymi o wskazanie głównych cech powiązań sieciowych, definicji sieci biznesowej oraz modelu mechanizmu kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych z wykorzystaniem powiązań sieciowych wraz z identyfikacją korzyści uczestników sieci biznesowej. Walorem publikacji jest też dostarczenie przedsiębiorcom narzędzia analitycznego i planistycznego przydatnego do formułowania strategii wykorzystującej świadome i aktywne tworzenie sieci biznesowych oraz kształtowanie powiązań sieciowych dla osiągania przewagi konkurencyjnej.


Szczegóły

  • Rok wydania: 2010
  • Oprawa: broszura
  • Tytuł: Sieci biznesowe a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw zaawansowanych technologii na rynkach zagranicznych
    Autor: Ratajczak-Mrozek M.
    Wydawnictwo: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
    ISBN: 9788374174985
    Rok wydania: 2010
    Ilość stron: 136
    Oprawa: broszura

    Recenzje

    Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: