Ekonomia prestiżu

Narodowe Centrum Kultury
Ekonomia prestiżu
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
39,00 PLN
Nasza cena
31,29 PLN
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł

Nagrody i konkursy, tworzone wokół różnych dziedzin sztuki, liczą sobie niemal tyle lat, co pojęcie sztuki. James F. English dokonuje przeglądu różnego rodzaju nagród, od znanych każdemu Nobla czy Oscara, po niewiele znaczące w polach światowej kultury, ale rządzące się dokładnie tymi samymi mechanizmami nagrody lokalne. Próby analizy zarówno samych nagród, jak i wszelkich działań wokół nich, od pomysłu i prac nad stworzeniem poszczególnych nagród, poprzez dobór i działania jurorów, aż po analizę reakcji na nie laureatów i publiczności mogą stanowić klucz do przemian zarówno historycznych, społecznych, jak i ekonomicznych w dziedzinie ekonomii kultury i wytłumaczenie ich oszałamiającego rozwoju tak nagród w literaturze i innych dziedzinach sztuki, jak w nauce datujący się od początku dziewiętnastego wieku aż do czasów nam współczesnych. "Książka Englisha ukazała się późną jesienią 2005 roku. Pierwszym sygnałem, że jest interesująca, a nie tylko poważna, była szybka kradzież: już w grudniu piracka wersja Ekomonii prestiżu dostępna była za darmo w internecie. Wydawnictwo poniosło ekonomiczne straty, książka i autor odnotowali prestiżowy zysk. (...) Gdyby istniał program do pakowania metodologicznych założeń, dzieło Englisha - z pominięciem rozważań historycznych - mogłoby zostać skondensowane do do kilki zdań. Jeden: stanowienie nagrody jest grą w autonomiczne nadawanie wartości. Dwa: celem gry jest uzyskanie monopolu. Trzy: warunkiem monopolu jest osiągnięcie prawomocności. Cztery: ze względu na wewnętrzne sprzeczności nagrody żaden z powyższych celów nie może zostać osiągnięty i żaden z warunków nie może zostać spełniony." - z przedmowy prof. Przemysława Czaplińskiego.

Szczegóły

  • Rok wydania: 2013
  • Format: 17.0x21.0cm
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Ekonomia prestiżu
    Autor: English James F.
    Wydawnictwo: Narodowe Centrum Kultury
    Kod paskowy: 9788361587972
    Tytuł oryginału: The economy of prestige
    Język oryginału: angielski
    Tłumacz: Czapliński Przemysław
    Języki: polski
    Rok wydania: 2013
    Ilość stron: 260
    Format: 17.0x21.0cm
    Oprawa: Miękka
    Waga: 0.498 kg

    Recenzje