O kierowaniu wrażeniem Język polityki polskiej po 1989 roku

Von Borowiecky
O kierowaniu wrażeniem Język polityki polskiej po 1989 roku
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
29,90 PLN
Nasza cena
23,18 PLN
Oszczędzasz 23%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 22,03 zł

Już tytuł wskazuje, o czym jest ta książka. O języku specyficznym, bo używanym przez polityków i uczestników życia politycznego, głównie w celu osiągnięcia podstawowego celu, którym jest jakżeby inaczej cel polityczny, czyli zdobycie władzy, aby z kolei przeforsować swój program, swoją rację i zabezpieczyć swoje dobro. Ze słownika współczesnej polityki już dawno bowiem zniknęło pojęcie dobra wspólnego, polityka przestała być terenem jego identyfikowania, zabiegania o nie i troski, a współcześni politycy pod pojęciem dobra wspólnego rozumieją co najwyżej interes partii, którą reprezentują. Również współcześni politolodzy raczej omijają zagadnienie dobra wspólnego jako niemodne, niejasne, a może nawet nudne. Kluczowe obecnie pojęcia polityczne to kłótnia, spór, walka, wojna polityczna. Świadczą o tym niektóre określenia pojawiające się właśnie w języku polityki, np. kampania wyborcza, nasuwająca od razu na myśl kampanię wojenną. Nieprzypadkowo Clausewitz nazywał politykę wojną prowadzoną innymi środkami. Wystarczy posłuchać, a najlepiej posłuchać i zobaczyć np. posła Niesiołowskiego, by nie wątpić, iż współczesna polityka to wojna prowadzona bez reguł i białych rękawiczek, to po prostu spór chamów z gangsterami. Na wojnie tej - już to ze względu na koszty, już to ze względu na możliwości czy wreszcie ze względu na siłę rażenia - nieczęsto huczą działa, słychać terkot karabinów maszynowych, wybuchy pocisków moździerzowych, nie wspominając już o tym, że dzięki Bogu nie widać atomowych grzybów. Na tej wojnie dominuje pyskówka, awantura słowna, wyzwiska, wulgaryzmy, niewybredne epitety i pomówienia, także słowna plotka, a czasem wprost darcie mordy. Język, słowo, frazeologizm - umiejętność operowania słowem i związkami słów to oręż pokojowej wojny sporu politycznego. Kto lepiej włada językiem, skuteczniej wykorzystuje jego bogactwo, w tym język ciała, ubioru itd. ten na tej wojnie zwycięża i czerpie profity, jakie niosą ze sobą zewnętrzne znamiona władzy. Bo faktyczna władza to co innego. Autorka z rozbrajającą wprost szczerością pisze: Umiejętne władanie językiem polityki, zwłaszcza świadome posługiwanie się związanymi z jego istotą możliwościami, jawi się jako szczególnie ważne współcześnie, w dobie nowych mediów, gdy praktycznie każdy może byćskutecznym podmiotem komunikowania politycznego prześladować i być prześladowanym Taka jest współczesna polityka polska, domena prześladowanych i prześladujących. To polityka świata, według Hegla; świata, w którym nieżyjącego Boga zastąpiło Boskie Państwo, a przed politycznością nic już nie chroni, albo jesteś zgrupowany, upartyjniony albo jesteś niczym! W takim świecie warto znać język, którym posługują się uczestnicy dyskursu politycznego, jego pułapki i niuanse, bo w zasadzie wszyscy jesteśmy uczestnikami tego dyskursu. Jeśli zaś uczestniczymy w nim niezależnie od swych chęci i upodobań, to warto byśmy byli świadomi pułapek, które polityczność i politycy na nas przygotowali. Tylko wtedy bowiem nie damy sobą manipulować, gdy będziemy znali i rozumieli język polityki, a nasze wybory będą naprawdę wolne i rozumne. W świecie prześladowanych i prześladujących lepiej być tym , który prześladuje

Producent:
Wydawnictwo von Borowiecky S.C.
Janusza Korczaka 9E
05-250 Radzymin (Polska)
tel: 48 226314393
email: marta@vb.com.pl; ksiegarnia@vb.com.pl


Szczegóły

  • Rok wydania: 2013
  • Format: 14.5x20.5cm
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: O kierowaniu wrażeniem Język polityki polskiej po 1989 roku
    Autor: Joanna Rak
    Wydawnictwo: Von Borowiecky
    ISBN: 9788360748350
    Języki: polski
    Rok wydania: 2013
    Ilość stron: 294
    Format: 14.5x20.5cm
    Oprawa: Miękka
    Waga: 0.35 kg

    Recenzje