Edukacja małego dziecka Tom 5
Nauczyciel-wychowawca w przedszkolu i szkole
Impuls
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
39,39 PLN
Oszczędzasz 23%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 38,82 zł
Podstawowym warunkiem edukacji małego dziecka tworzonej zgodnie z humanistyczną, poznawczą i transgresyjną koncepcją rozumienia człowieka jest jak najlepsze przygotowanie do pracy pedagogicznej nauczycieli-wychowawców. Wszystkie społeczeństwa zarówno w przeszłości, jak i współcześnie chcą mieć przede wszystkim dobrych nauczycieli, ponieważ zdają sobie sprawę z tego, że od nich zależy jakość edukacji, która:
[...] w znacznym stopniu wyznacza losy życiowe ludzi, szanse rozwojowe społeczeństw, przemiany cywilizacyjne. Jakość edukacji zależy od wielu czynników, a wśród nich szczególną rolę odgrywa przygotowanie nauczycieli, ich osobowość i stosowane metody pracy. Zrozumiałe więc jest odwieczne zainteresowanie sprawami zawodu nauczycielskiego.
Opracowania zamieszczone w tym tomie są poświęcone właśnie przygotowaniu do pracy i pracy zawodowej nauczycieli-wychowawców w przedszkolu i w klasach IIII szkoły podstawowej.
Tom składa się z trzech części. W pierwszej noszącej tytuł Poglądy i doświadczenia polskich nauczycieli-wychowawców Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące m.in. współczesnych wyzwań dla szkoły i nauczyciela w kontekście przygotowania dzieci do uczenia się przez całe życie, oceny (nie)gotowości szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia oraz sposobów zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym. Autorzy wszystkich tekstów zwracają uwagę na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy szerzej wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej a praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci.
Kolejna część Poglądy i doświadczenia nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w Czechach i na Słowacji zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją nauczycieli u naszych południowych sąsiadów. Autorki opracowań szczególne znaczenie przypisują pedagogicznym oraz psychologicznym aspektom działań edukacyjnych podejmowanych przez nauczyciela przedszkolnego i wczesnoszkolnego, wspomagających rozwój i kształcenie dziecka, a także porównują propozycje merytoryczne i rozwiązania metodyczne stosowane w Czechach, na Słowacji oraz w Polsce.
Tom zamyka część Postrzeganie edukacji małego dziecka przez studentów przyszłych nauczycieli będąca prezentacją wyników badań prowadzonych wśród studentów kierunków pedagogicznych.
Zamieszczone w tej części opracowania skupiają się głównie na kwestiach dotyczących roli i zadań współczesnego nauczyciela oraz potrzebach i możliwościach wychowania międzykulturowego w przedszkolu i w klasach IIII. Przywołane rezultaty poczynań empirycznych wraz z ich analizą i interpretacją odnoszą się również do umiejętności językowych i matematycznych studentów, których badania zostały zainspirowane Ogólnopolskimi Badaniami Umiejętności Trzecioklasistów OBUT 2011.
Szczegóły
Podtytuł: Nauczyciel-wychowawca w przedszkolu i szkole
Autor: Urszula Szuścik, Ewa Ogrodzka-Mazur, Małgorzata Zalewska-Bujak
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378502043
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 386
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.6 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Teoretyczne i psychometryczne podstawy psychologicznych badań zdolności i rozwoju człowieka
Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk Redakcja Wydawnictw
Rodzina naszych czasów
G+J Gruner+Jahr Polska
Socjalizm
Scholar