Psychologia archetypów Junga
Eneteia
Wysyłka:
Jutro (wtorek 2024-05-07)
Sugerowana cena
Nasza cena
36,96 PLN
Oszczędzasz 12%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 33,20 zł
Książka stanowi gruntowną analizę Jungowskiej koncepcji archetypów, opartą na rzetelnym studium oryginalnego tekstu twórcy psychologii analitycznej. Pojęcie archetypu ma zasadniczą wartość dla rozwoju współczesnej psychologii głębi, psychologii religii, psychologii kultury, teorii psychoterapii; znajduje coraz szersze zastosowanie w antropologii, filozofii, wiedzy o kulturze. Teoria archetypów otwiera przed współczesną wiedza o człowieku nowe horyzonty badawcze (uniwersalny wymiar kultury, nieświadomość zbiorowa, świat wyobraźni, duchowe przesłanie sztuki i religii, rola symboli, mitów marzeń sennych). Podstawy psychologii archetypów zaprezentowane w tej książce to niezwykle cenny wkład w dialog polskiej myśli psychologicznej i filozoficznej inspirowanej dziełem Junga, jednego z najwybitniejszych psychologów dwudziestego wieku. Według Junga pojęcie archetypu nie jest wyłącznie jego wynalazkiem, lecz posiada bardzo długą historię. Można je bowiem spotkać zarówno u teologów wczesnochrześcijańskich, jak i w pismach filozoficznych od starożytności po oświecenie. Jung stara się ująć i opisać wszystkie wymiary ludzkiej duszy, poczynając od sfer najniższych o charakterze popędowym, przez czysto psychiczne procesy, kończąc na duchu - bo taki właśnie jest człowiek.
Szczegóły
Autor: Pajor Kazimierz
Wydawnictwo: Eneteia
ISBN: 9788385713432
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 226
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.37 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Psychologia C.G. Junga
Zysk i S-ka
Psychologia integralna Junga
Eneteia