Gry o tożsamość w czasach wielkiej zmiany

Instytut Badań Literackich PAN
Gry o tożsamość w czasach wielkiej zmiany
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
29,10 PLN
Nasza cena
26,44 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 17,14 zł

Na przełomie XX i XXI wieku określenie tożsamość zaczęło w Polsce znaczyć na wiele nowych sposobów. Choć tradycyjne wzory myślenia o narodzie z ich romantycznymi motywami wciąż mają się dobrze, w przestrzeni publicznej pojawiły się nieznane dotąd zjawiska. To właśnie one wzbudziły zainteresowanie autorów tej książki. Najważniejszym jest zapewne zmiana otoczenia komunikacyjnego, Nowe techniki przekazu wśród nich Internet tworzą możliwości, w których zbiorowe i indywidualne identyfikacje kształtują się inaczej niż dotychczas. Z propozycji wywodzących się z dwudziestowiecznego pojmowania tożsamości zajęliśmy się tymi, które dostrzegają nową sytuację i starają się na nią odpowiedzieć. Interesują nas także zjawiska zupełnie nowe, takie jak narracje nie-politycznych emigrantów po roku 89, fenomen literatury miejsca, zagadnienia gender i ich związek z tożsamością czy wreszcie tak silne we współczesnej kulturze zainteresowanie subwersją istniejących wzorów identyfikacji. Wszystko to składa się na tytułowe gry o tożsamość w czasach wielkiej zmiany, której wszyscy jesteśmy świadkami. Tomasz Żukowski

Szczegóły

  • Rok wydania: 2013
  • Format: 14.3x20.2
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Gry o tożsamość w czasach wielkiej zmiany
    Wydawnictwo: Instytut Badań Literackich PAN
    ISBN: 9788361552710
    Języki: polski
    Rok wydania: 2013
    Ilość stron: 263
    Format: 14.3x20.2
    Oprawa: Miękka
    Waga: 0.325 kg
    Redakcja: Werner Tomasz, Żukowski Tomasz

    Recenzje

    Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: