Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu
Wolters Kluwer
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
44,77 PLN
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
Metodologia badań to pasjonująca nauka, która pokazuje drogi w krajobrazie niewiedzy, przypuszczeń, domysłów i ludzkiej potrzeby zrozumienia. Każdy badacz powinien wybrać drogę właściwą dla badanego problemu, kontekstu, uwarunkowań czy postawy poznawczej. Nauki o zarządzaniu mają swoją tradycją badawczą i znaczny dorobek, a przez to uzyskują własną tożsamość również w perspektywie metodologicznej. Autorzy wyrażają nadzieję, że ta publikacja przyczyni się do dalszego podnoszenia jakości badań w naukach o zarządzaniu. W książce poruszają kluczowe zagadnienia tej dziedziny, takie jak:
* podstawy metodologii nauk o zarządzaniu - główne typy badań, kierunki rozwoju, metody badawcze,
* problematyka badań interpretatywnych - zastosowanie studiów przypadków, metody eksperymentalne i symulacyjne, triangulacja, rola dyskursu w naukach o zarządzaniu,
* zagadnienia badań ilościowych - procedura gromadzenia danych, podstawowe techniki analizy ilościowej, modele i ich testowanie, wykorzystanie danych wtórnych na przykładzie rachunków narodowych.
Publikacja skierowana jest do badaczy nauk o zarządzaniu, szczególnie młodych adeptów tej dyscypliny, studentów i doktorantów. Służyć ma zwłaszcza doskonaleniu warsztatu badawczego, ale będzie także pomocna tym wszystkim, którzy zamierzają rozwijać, weryfikować lub zmieniać swoje kompetencje badawcze. Drugie wydanie wzbogaca wcześniejsze treści o metodykę literaturowych badań przygotowawczych: systematyczny przegląd literatury oraz metaanalizę badań empirycznych. Przedstawia również zaawansowane techniki badań. Autorami są pracownicy naukowi specjalizujący się w problematyce zarządzania strategicznego, przedsiębiorczości organizacyjnej, pomiaru efektywności, zarządzania zasobami niematerialnymi organizacji oraz nadzoru korporacyjnego i finansów przedsiębiorstw, a także w zagadnieniach kultury organizacyjnej,
Szczegóły
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
ISBN: 9788326445033
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 300
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.51 kg
Redakcja: Czakon Wojciech
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Strategiczna karta wyników
Jak przełozyć strategię na działanie
Jak przełozyć strategię na działanie
Wydawnictwo Naukowe PWN
Wdrażanie strategii dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej
Wydawnictwo Naukowe PWN
Zwierzęce instynkty
Studio Emka
Rozwój teorii organizacji
Wolters Kluwer