Tendencje innowacyjnego rozwoju polskich przedsiębiorstw
Instytut Wiedzy i Innowacji
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
Nasza cena
27,45 PLN
Oszczędzasz 34%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 27,45 zł
Książka jest zbiorem 26 prac autorów związanych z różnymi ośrodkami akademickimi w Polsce. Składa się z trzech części.
1. W części pierwszej autorzy skupili się rozważaniach dotyczących innowacyjności. Zdecydowana większość tekstów kładzie nacisk na kondycję innowacyjną polskiej gospodarki. Innym motywem przewodnim prezentowanych w części pierwszej tekstów są rozważania na temat czynników decydujących o poziomie innowacyjności w makroskali.
2. W części drugiej wolumenu następuje przejście z poziomu makro na poziom mikro. Autorzy zaprezentowanych w tym miejscu prac skupiają się na teoretycznych i empirycznych kwestiach związanych z innowacyjnością przedsiębiorstw, zwracając
uwagę na czynniki determinujące innowacyjność i na bariery, z którymi muszą
borykać się innowacyjne przedsiębiorstwa.
3. Część trzecia to z kolei prezentacja innowacyjności regionów oraz przykładów innowacyjnych przedsiębiorstw. W części tej zawarto również rozważania nad innowacyjnymi działaniami i produktami, jak i barierami, które mogą wpłynąć na poziom innowacyjności firm oraz całej gospodarki.
Innowacyjność staje się zjawiskiem coraz bardziej istotnym, szczególnie w dobie powstawiania gospodarek i społeczeństw opartych na wiedzy. Książka wskazuje na przewagę krajów opierających rozwój przedsiębiorczości na wzroście poziomu innowacyjności, który stał się specyficzną miarą nowoczesnego rozwoju gospodarczego, a także nowym sposobem konkurowania na rynku globalnym.
Warto podkreślić, iż innowacje nie powstają samoistnie, lecz są wynikiem działań podejmowanych przez podmioty gospodarcze. Autorzy niniejszego tomu prowadzą rozważania na temat czynników decydujących o poziomie innowacyjności w makroskali oraz kondycji polskiej gospodarki pod względem innowacyjności. Zwracają również uwagę na skalę mikroekonomiczną i analizują czynniki determinujące innowacyjność firm oraz bariery, z którymi borykają się innowacyjne przedsiębiorstwa.
Książka prezentuje i systematyzuje wiedzę teoretyczną z zakresu innowacji oraz weryfikuje teorie w oparciu o badania empiryczne. Tom ten stanowi więc ciekawą i inspirującą pozycję dla wszystkich zainteresowanych problematyką innowacji.
Szczegóły
Wydawnictwo: Instytut Wiedzy i Innowacji
ISBN: 9788360653098
Języki: polski
Rok wydania: 2008
Ilość stron: 410
Format: 15.5x22.4
Oprawa: Miękka
Waga: 0.6 kg
Redakcja: Okoń-Horodyńska Ewa, Zachorowska-Mazurkiewicz Anna