Psychologiczne znaczenie pieniędzy
Wydawnictwo Naukowe PWN

Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
Nasza cena
70,47 PLN
Oszczędzasz 5%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 65,70 zł
Pieniądze są zazwyczaj interpretowane w kategoriach ekonomicznych z uwzględnieniem ich funkcji transakcyjnej. Ekonomia definiuje pieniądz jako środek wymiany, który w żadnym wypadku nie staje się dla człowieka celem samym w sobie. W tym sensie dostrzega w nim swego rodzaju instrument niezbędny do zaspokajania rozmaitych potrzeb. Jednak nawet potoczne obserwacje przemawiają za tym, że tego rodzaju racjonalne ujęcie pieniądza nie wyczerpuje wszystkiego, co można o nim powiedzieć lub napisać. Pieniądze są dla ludzi ważne nie tylko dlatego, że mogą je wykorzystywać w kupowaniu produktów lub usług. Właściwie już od momentu, w którym zostały wynalezione, stały się wskaźnikiem statusu społecznego, władzy, czy prestiżu, ale także źródłem niepokoju i silnych negatywnych emocji, jak zawiść, lęk lub wstyd. Zatem, oprócz oczywistego znaczenia instrumentalnego, pieniądze mają także znaczenie symboliczne i wykraczają poza świat finansowego profanum, sakralizując nasze codzienne życie. O takich właśnie symbolicznych i emocjonalnych właściwościach pieniędzy możemy przeczytać w książce Agaty Gąsiorowskiej. Z recenzji prof. Tomasza Zaleśkiewicza
Kraj produkcji: PL
Producent:
WYDAWNICTWO NAUKOWE PWN SPÓŁKA AKCYJNA
UL. GOTTLIEBA DAIMLERA 2
02-460 Warszawa (PL)
tel: 226954800
email: bok@pwn.com.pl
Szczegóły
Autor: Agata Gąsiorowska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Seria: Psychologia, teoria, badania
ISBN: 9788301178116
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 215
Format: 16.5x23.5
Oprawa: Miękka
Waga: 0.43 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Etyka w modzie czyli CSR w przemyśle odzieżowym
em pe studio design
Profilowanie kryminalistyczne
Wolters Kluwer