Hegel, Haiti i historia uniwersalna
Wydawnictwo Krytyki Politycznej
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
24,78 PLN
Oszczędzasz 29%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
Kiedy w 2000. roku Susan Buck-Morss opublikowała w ?Critical Inquiry? artykuł pt. Hegel i Haiti, wzbudził on ogromne zainteresowanie i wywołał falę krytyki. Autorkę chwalono za spektakularną krytykę eurocentryzmu, ganiono zaś za ożywanie idei humanizmu i historii uniwersalnej. Książka Hegel, Haiti i historia uniwersalna, która powstała w odpowiedzi na krytykę, burzy nasze wyobrażenia o nowoczesności, historii, wolności. Jest ciosem wymierzonym w kanoniczny model uprawiania humanistyki.
Autorka przekonuje, że dla wielu oświeceniowych filozofów, jak Hobbes, Locke, Rousseau a wreszcie Kant, niewolnictwo pozostawało abstrakcyjną ideą i to na tej abstrakcyjnej idei, nie rzeczywistym, historycznym doświadczeniu niewolnictwa, tworzyli swoje koncepcje wolności. Filozofowie pozostawali ślepi na otaczającą ich rzeczywistość polityczną, społeczną i gospodarczą. Hegel pod pewnym względem stanowi wyjątek i dlatego staje się głównym bohaterem jej książki.
Celem Buck-Morss jest poszerzenie granic naszej wyobraźni historycznej, co służyć ma wyzwoleniu się z zaklętego kręgu przemocy. Niewiele jest tak niepozornych książek, które pomieściłyby tyle fascynujących opowieści, nowych interpretacji, tak pobudzały do myślenia i rozpalały wyobraźnię.
Szczegóły
Autor: Susan Buck-Morss
Wydawnictwo: Wydawnictwo Krytyki Politycznej
Seria: SERIA IDEE
ISBN: 9788363855925
Tłumacz: Bojarska Katarzyna
Języki: polski
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 160
Format: 14.4x20.6
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.2 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Przejrzystość zła
Sic!
Przeciw antysemityzmowi 1936-2009
Universitas
Najpierw trzeba się urodzić
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Ostatecznie trzeba umrzeć
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Kartki z socjologii historycznej
Scholar
Tatuaż przestępcy
słowo/obraz terytoria
Teksty drugie 6/2013
Instytut Badań Literackich PAN