Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym
Impuls
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
20,40 PLN
Oszczędzasz 28%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
Książka wpisuje się w nurt współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się szczególnie istotne w świecie zdominowanym przez przemoc, świecie, w którym zatracane są prawidłowe relacje interpersonalne. Dlatego warto już od najmłodszych lat wyposażać w nie dzieci oraz wzmacniać w nich poczucie własnej wartości. W odpowiedzi na ten postulat powstała niniejsza książka, której głównym celem jest prezentacja programu zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym umożliwiającego rozwijanie ich poczucia własnej wartości.
Książka składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy, teoretyczny, omawia rozumienie pojęcia poczucia własnej wartości, ukazuje także czynniki mające wpływ na jego rozwój oraz charakterystykę zachowań jednostek posiadających prawidłowe i nieprawidłowe poczucie własnej wartości.
Drugi rozdział zajmuje się metodami i strategiami pracy z grupą. Dokonano w nim klasyfikacji tych metod oraz przeglądu wybranych spośród nich, uwzględniając zwłaszcza te, które zostały zastosowane w niniejszej propozycji zajęć dla dzieci. Ważnym zagadnieniem w tym rozdziale jest prezentacja etapów, strategii i obowiązujących zasad pracy z grupą. Ukazano w nim także zagadnienia dotyczące ewaluacji programów profilaktyczno-wychowawczych.
Ostatni, trzeci rozdział zawiera charakterystykę dziecka w młodszym wieku szkolnym oraz przygotowaną na podstawie literatury przedmiotu, a także własnych doświadczeń autorek, propozycję programu rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym.
ROZDZIAŁ TRZECI ZAWIERA 30 SCENARIUSZY ZAPLANOWANYCH NA JEDNĄ LUB DWIE JEDNOSTKI LEKCYJNE W ZALEŻNOŚCI OD TEMATU ORAZ KILKANAŚCIE PROPOZYCJI NA DODATKOWE ĆWICZENIA DO WYKORZYSTANIA W TRAKCIE REALIZACJI PROGRAMU.
Szczegóły
Autor: Teresa Lewandowska-Kidoń, Danuta Wosik-Kawala
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378508458
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 170
Format: 15.9x23.4
Oprawa: Miękka
Waga: 0.284 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Dlaczego podskakuję
W.A.B.
Zespół Aspergera
Co Nauczyciel wiedzieć powin
Co Nauczyciel wiedzieć powin
Fraszka Edukacyjna
Neuroedukacja
Jak wykorzystać potencjał mózgu w procesie uczenia się
Jak wykorzystać potencjał mózgu w procesie uczenia się
Dobra Literatura
Motywacja do uczenia się uczniów w młodszym wieku szkolnym
ŻAK Wydawnictwo Akademickie