Świat jako labirynt Tom 2
Manieryzm w literaturze
słowo/obraz terytoria
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
Nasza cena
39,11 PLN
Oszczędzasz 40%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 29,20 zł
Książka ta stanowi kontynuację studiów o manieryzmie w sztuce. Oba tomy dzieli materiał badawczy, łączy zaś problematyka człowieka nowoczesnego. Hocke, posługując się ważnymi dla kultury dziełami literackimi, stara się ukazać istotne cechy pewnego typu ludzkiego homo europeus. W tym celu zapuszcza się w mało dostępne obszary historii ducha, skupia się na tym, co w tożsamości europejskiej problematyczne, nieregularne i niejasne, penetruje dziedzictwo obrazów i myśli, żywiąc przekonanie, że źródeł formacji homo europeus należy szukać w dysharmonii, po jak pisze nocnej, zaludnionej przez demony stronie Europy. W swoich rozważaniach Hocke nie skupia się jednak wyłącznie na artystycznych manifestacjach, ale traktuje manieryzm jako światopogląd. Omawiając filozofię, psychologię, erotyzm, estetykę, ulubione symbole i konkretne dzieła manierystów, ukazuje, w jaki sposób ich aktywność uzupełniała się i współgrała z aktywnością klasyków.
Szczegóły
Podtytuł: Manieryzm w literaturze
Autor: Gustav Hocke
Wydawnictwo: słowo/obraz terytoria
Seria: Eseje o sztuce
ISBN: 9788374538916
Liczba tomów: 2
Numer tomu: 2
Tytuł tomu: Świat jako labirynt
Tytuł oryginału: Manierismus in der Literatur
Język oryginału: niemiecki
Tłumacz: Chojnacki Marek
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 508
Format: 17.1x22.2
Oprawa: Twarda
Waga: 0.96 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Strażnicy istnienia
Studio Astropsychologii
Komunikacja w logopedii Terapia, wspomaganie, wsparcie
Trzy drogi - jeden cel
Trzy drogi - jeden cel
Wydawnictwo Naukowe UMK
Hip-Hop w Polsce od blokowisk do kultury popularnej
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Obóz narodowy w Gdyni w latach 1920-1939
Von Borowiecky
Złudzenia, nerwice i sonaty
Prozami
Wniebowzięty Rzecz o Zdzisławie Maklakiewiczu
Vis-a-Vis Etiuda
Bracia Kip
(Audiobook)
Qes Agency