Społeczna historia mediów
Od Gutenberga do internetu

Wydawnictwo Naukowe PWN
Społeczna historia mediów
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
54,00 PLN
Nasza cena
41,39 PLN
Oszczędzasz 24%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł

Społeczna historia mediów to jedna z najbardziej znanych na świecie książek o historii mediów. Autorzy, brytyjscy historycy społeczni, śledzą, jak zmieniały się środki masowego przekazu i jak te przeobrażenia wpływały na sposób postrzegania otaczającego nas świata. Opisując kolejno następujące po sobie technologie w kontekście politycznym, kulturowym i gospodarczym, zachęcają do rozważnej analizy epoki nowych mediów, która wiele może skorzystać na spojrzeniu nie tylko w przyszłość, ale również w przeszłość. Zwięzłe przedstawienie dziejów - takie jak to - jest ze swej natury wybiórcze. Staraliśmy się w nim uwydatnić pewne tematy, na przykład funkcję mediów w sferze publicznej, pozyskiwanie i rozpowszechnianie informacji, rozbudowę sieci instytucji medialnych czy rozwój przemysłu rozrywkowego. Podejście takie sprawiło, że bardziej skupiliśmy się na zmianach niż kontynuacji, choć niekiedy przypominamy czytelnikom, że pojawienie się nowych mediów nie oznaczało rezygnacji z wcześniej znanych. Rękopisy zachowały swoje znaczenie także w epoce druku, podobnie jak książki i radio w epoce telewizji. Media należy postrzegać jako system - ulegający nieustannym zmianom, między innymi przemianom technologicznym - w którym różne elementy pełnią bardziej lub mniej istotne role. (Z tekstu)

Szczegóły

  • Rok wydania: 2010
  • Format: 16.5x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Społeczna historia mediów
    Podtytuł: Od Gutenberga do internetu
    Autor: Briggs Asa, Burke Peter
    Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
    ISBN: 9788301164553
    Tytuł oryginału: A social history of the media
    Język oryginału: angielski
    Tłumacz: Jedliński Jakub
    Języki: polski
    Rok wydania: 2010
    Ilość stron: 466
    Format: 16.5x23.5cm
    Oprawa: Miękka
    Waga: 0.67 kg

    Recenzje