Modni
Od Arkadiusa Do Zienia
Świat Książki
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
32,66 PLN
Oszczędzasz 12%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
Moda w demokratycznej Polsce zaczęła się na bazarach najpierw były tak zwane ręczniaki, następnie szczęki, a po kilku latach powstały małe butiki. Potem przyszły sieciówki i galerie handlowe, w których moda z metką: Made in Poland nie znalazła miejsca.
Łódzki Fashion Week czy warszawskie targi Moustashe i Hush to nowe inicjatywy, dzięki którym okazało się, że polską modę można kupować i traktować jako część kultury.
Dziś polska moda jest modna. Polskie marki są modne. Co to znaczy Ta książka to historie o życiu i pracy projektantów mody, którzy chcieli i chcą na różne sposby - ubierać Polskę.
Polska moda ma charakterek. Jest trochę cwaniacka, z odgapianiem i zbyt jawnymi inspiracjami. Trochę masowa i podążająca za gustem tłumu. Czasami jednak ocierająca się o geniusz. Na przykład kiedy próbuje znaleźć takie rozwiązanie, które zadowoli wszystkich: dziewczynę, która szuka bluzki takiej, jaką ma jej koleżanka, i wymagającą panią chcącą wyglądać najbardziej oryginalnie, jak się da. Karolina pisze o pomijanej części polskiej kultury, kojarzonej z fatałaszkami i targowiskiem próżności. A przecież to, jak wyglądamy, jak stwarzamy swój obraz jest częścią społecznego tańca. Zbyt ważnego, aby o nim nie myśleć.
Sylwia Chutnik
Polska moda jest jak polska demokracja. Dopiero stara się siebie wymyślić, mawia Ania Kuczyńska. I o tym jest ta książka. Karolina Sulej wybrała modę, by opowiedzieć o czasie transformacji. Nie ma tu czarów, że Polska jest światowym centrum mody, ani hołdu dla fasonów, choć jest sporo czułości dla ich twórców. W sylwetkach projektantów odbija się droga, którą pokonała polska moda od szczęk na Placu Defilad do Instagramu i paryskiego wybiegu. Ciekawe!
Aleksandra Boćkowska, dziennikarka, autorka książki "To nie są moje wielbłądy. O modzie w PRL"
Pisano o kontuszach, pisano o Hofflandzie, ale najnowszą historią polskiej mody (a więc mody na wolności") zajęła się dopiero Karolina Sulej. Czas był najwyższy, a autorka mogła przy okazji pokazać swój dziennikarski pazur. Jej dociekliwe, barwne, ostro uchwycone portrety projektantów składają się na opowieść o tym, jak się w Polsce ubieramy od czasów transformacj ustrojowej i kto za tym stoi. Z jednej strony widać, że nie mamy powodów do kompleksów. Z drugiej, i to książka Karoliny Sulej pokazuje bardzo trafnie, to właśnie kompleksy, aspiracje i niedobory kształtowały przez lata nasz polski styl.
dr Justyna Jaworska IKP UW
Karolina Sulej ur. 1985. Od 10 lat dziennikarka freelancerka związana m.in z magazynami: Wysokie Obcasy, Książki, Viva! Moda. Zaczynała jako dziewiętnastolatka w A4. Była redaktorką eksperymentalnego pisma o modzie Maj, wicenaczelną Exklusiv, redaktor prowadzącą Podróży. Kiedyś stylistka, dziś zajmuje się antropologią mody jest doktorantką w Instytucie Kultury Polskiej, gdzie działa w Zespole do Badań nad Modą i pisze pracę o roli wyglądu w czasie drugiej wojny światowej. Prowadzi program o książkach dla TVP Kultura. Ma dwa szare koty, które uwielbiają spać na klawiaturze laptopa.
Szczegóły
Podtytuł: Od Arkadiusa Do Zienia
Autor: Sulej Karolina
Wydawnictwo: Świat Książki
ISBN: 9788379437016
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 496
Format: 14.5x20.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.67 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Saga Sigrun
Północna droga
Północna droga
Zysk i S-ka
Słownik wyrazów trudnych i kłopotliwych PWN
Wydawnictwo Naukowe PWN
Vogue
Za kulisami świata mody
Za kulisami świata mody
Literackie
Wszystko za Everest
Czarne
Dieta bezglutenowa w przepisach
Olesiejuk