Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą
Programy zajęć Część 2

Difin
Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
40,01 PLN
Nasza cena
39,86 PLN
Oszczędzasz 1%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 39,27 zł

W poradniku Czytelnik znajdzie teksty dotyczące diagnozy w socjoterapii wraz ze wskazaniem narzędzi do jej przeprowadzenia oraz ewaluacji, jakże istotnej z punktu prowadzenia oddziaływań socjoterapeutycznych. Ponadto znajdzie w niej trzy niezależne programy zajęć dla dzieci i młodzieży przejawiających trudności w zakresie rozwiązywania konfliktów, wyrażaniu emocji oraz mających nieadekwatną samoocenę. Pierwszy z programów autorstwa Elżbiety Chwałek ? ?Ja wśród innych?, program socjoterapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym ? przeznaczony jest dla tej grupy dzieci, które mają trudności w wyrażaniu swoich emocji w sposób akceptowany społecznie i wolny od zachowań agresywnych. Kolejny program, którego autorką jest Anna Łuszczak ? ?Jestem wartościowym człowiekiem?, dotyczy budowania poczucia własnej wartości u dzieci w wieku 11?12 lat. Adresowany jest do wychowanków jednego ze Środowiskowych Ognisk Wychowawczych, jego celem jest pomoc dzieciom o zaniżonym poczuciu własnej wartości poczuć się lepiej w różnych sytuacjach życiowych, m.in. być asertywnymi, zrozumieć, jak wiele w naszym życiu zależy od nas samych, poznać swoje mocne strony i zrozumieć, że posiadanie słabszych stron nie jest niczym złym, zaakceptować je, poznać wartości ważne w życiu człowieka i nauczyć się kierowania nimi, nauczyć się szacunku do samego siebie, przekonać się o swoich prawdziwych możliwościach. Jako ostatni został zamieszczony program socjoterapeutyczny ?Energetyczna akcja ? reakcja?. Autorski program socjoterapeutyczny wspomagający rozwój umiejętności radzenia sobie z konfliktami dla młodzieży gimnazjalnej prezentującej zachowania agresywne i autoagresywne, którego autorkami są Anna Stania-Skalska oraz Ewa Stania-Tomczak. Celem programu dla młodzieży gimnazjalnej była zmiana niewłaściwych stylów radzenia sobie z konfliktami, a więc minimalizacja postaw agresywnych oraz destrukcyjnych młodego człowieka i zamiana ich na konstruktywne style rozwiązywania konfliktów, przejawiające się w postaci zachowań pożądanych i akceptowanych społecznie. Istotnym założeniem stał się także szeroko pojęty rozwój osobisty każdego z uczestników zajęć.

Szczegóły

  • Rok wydania: 2020
  • Format: 16.0x23.0cm
  • Oprawa: Miękka
  • Tytuł: Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą
    Podtytuł: Programy zajęć Część 2
    Wydawnictwo: Difin
    ISBN: 9788380850439
    Języki: polski
    Rok wydania: 2020
    Ilość stron: 168
    Format: 16.0x23.0cm
    Oprawa: Miękka
    Waga: 0.275 kg
    Redakcja: Grudziewska Ewa

    Recenzje