W poszukiwaniu podstaw badań ejdetycznych w perspektywie fenomenologicznej
na podstawie koncepcji Edmunda Husserla
Impuls
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
14,37 PLN
Oszczędzasz 11%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
Celem pracy była próba ukazania możliwości zastosowania fenomenologii Edmunda Husserla do teorii i praktyki badawczej w pedagogice. Aby to uczynić, najpierw przedstawiono próbę rekonstrukcji najważniejszych wątków myślowych fenomenologii Husserla. Okazało się, iż myśl twórcy fenomenologii jest
niezwykle płodna i inspirująca zarówno w oryginalnej, choć ciągle nie w pełni odczytanej jeszcze formie, jak i w jej różnorodnych kontynuacjach i interpretacjach (Heidegger, Ingarden, Stein, Tischner, Lévinas, Schütz i wielu innych).
Analiza wydatnie ukazała, iż myśl fenomenologiczna znalazła swój oddźwięk niemal we wszystkich współczesnych prądach i kierunkach filozoficznych. Nie mniejszą rolę fenomenologia Husserla odegrała w rozwijających się bardzo dynamicznie naukach społecznych: socjologii, psychologii czy pedagogice.
Niniejsza monografia to próba zasygnalizowania najważniejszych, jak się wydawało, dróg i ścieżek wykorzystania fenomenologii w nowych obszarach i polach znaczeń. Jednocześnie autor ma świadomość, że dokonany wybór ma charakter selektywny i nie w pełni reprezentatywny. W związku z tym pojawia
się potrzeba prowadzenia dalszych poszukiwań i badań analitycznych, aby w pełni i wielostronnie ukazać różnorodne wątki i ścieżki aplikacji myśli fenomenologicznej we współczesnych teoriach i praktykach badawczych realizowanych w naukach szczegółowych.
Szczegóły
Podtytuł: na podstawie koncepcji Edmunda Husserla
Autor: Andrzej Ryk
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378509714
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 108
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.164 kg