Syrena
Samochody w PRL rzecz o motoryzacji i nie tylko...
Vesper
Wysyłka:
Dzisiaj
Sugerowana cena
Nasza cena
36,37 PLN
Oszczędzasz 28%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 35,92 zł
Syrena była samochodem, z którym, jak z żadnym innym, wiązały się skrajne uczucia i opinie. Dla jednych obiekt marzeń, dla innych ?wół roboczy?, dla jeszcze innych prymitywna konstrukcja czy wręcz obiekt drwin. Z ocenami samochodów Syrena wiąże się kilka aspektów, które mieszają się ze sobą, a powinny być oceniane oddzielnie. To powoduje wiele dwuznaczności ? z jednej strony szyderczo śmiejemy się z tego auta, z drugiej wspominamy je z ogromną nostalgią.
Syrena była pierwszym po wojnie samochodem osobowym polskiej konstrukcji. Była również pierwszym samochodem, który przewidziano dla przeciętnego obywatela. W latach 60. i 70. był to obiekt marzeń i pragnień setek tysięcy Polaków.
Syren wyprodukowano ogółem ponad pół miliona. Wiele egzemplarzy używanych było jako pojazdy rodzinne (typowy schemat 2+2). Często też zmieniały one właścicieli. Licząc pobieżnie od końca lat 50., gdy rozpoczęto produkcję tych samochodów, do końca lat 80., gdy zaczęły one znikać z naszych dróg, z Syrenami miało styczność kilka milionów Polaków.
Dzisiejsza nostalgia za tym samochodem odnosi się głównie do jego roli społecznej, jako pojazdu rodzinnego. Do owych wspomnień lat młodości, którym towarzyszyła Syrena. W ludziach młodych, nie pamiętających lat PRL-u, to bardzo często fascynacja barwnymi i emocjonującymi opowieściami rodziców i dziadków.
Mam nadzieję, że lektura opowieści o ?królowej polskich dróg i poboczy? będzie dla Państwa miłą podróżą do lat młodości a dla młodych Czytelników stanie się lekcją historii o ówczesnej motoryzacji i życiu społecznym.
? Tomasz Szczerbicki
Szczegóły
Podtytuł: Samochody w PRL rzecz o motoryzacji i nie tylko...
Autor: Tomasz Szczerbicki
Wydawnictwo: Vesper
Seria: Samochody w PRL
ISBN: 9788377312421
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 400
Format: 21.0x21.0cm
Oprawa: Twarda
Waga: 1.346 kg