Esej o typografii
D2D.pl
Wysyłka:
Jutro (piątek 2024-11-22)
Sugerowana cena
Nasza cena
25,89 PLN
Oszczędzasz 24%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 20,30 zł
Esej o typografii Erica Gilla to manifest poświęcony funkcji i formie typografii jako środka wyrazu indywidualności twórcy w uprzemysłowionym świecie oraz przykład praktycznej realizacji postulatów autora.
Gill rozważa zagadnienia, które mimo upływu wielu lat nie straciły aktualności, takie jak problem odpowiedzialności twórcy czy miejsca pracy rzemieślniczej w rzeczywistości zdominowanej przez produkcję maszynową. Esej o typografii został opublikowany w 1931 roku, ale to druga edycja z roku 1936, uzupełniona i zmieniona, uważana jest obecnie za wersję ostateczną i była podstawą polskiego przekładu. Jest to pierwsze polskie wydanie tego dzieła.
Eric Gill (1882 - 1940) był wszechstronnym angielskim artystą nurtu Arts and Crafts, rzeźbiarzem, grafikiem i rytownikiem łączącym motywy religijne z erotyzmem, liternikiem i projektantem słynnych pism drukarskich Perpetua (1925), Gill Sans (1928) i Joanna (1930). Zapamiętany został jako spełniony artysta, podejrzliwy wobec społeczeństwa industrialnego, gardzący powtarzalnością i nijakością produkcji masowej, ceniący sztukę i rzemiosło.
Gill rozważa zagadnienia, które mimo upływu wielu lat nie straciły aktualności, takie jak problem odpowiedzialności twórcy czy miejsca pracy rzemieślniczej w rzeczywistości zdominowanej przez produkcję maszynową. Esej o typografii został opublikowany w 1931 roku, ale to druga edycja z roku 1936, uzupełniona i zmieniona, uważana jest obecnie za wersję ostateczną i była podstawą polskiego przekładu. Jest to pierwsze polskie wydanie tego dzieła.
Eric Gill (1882 - 1940) był wszechstronnym angielskim artystą nurtu Arts and Crafts, rzeźbiarzem, grafikiem i rytownikiem łączącym motywy religijne z erotyzmem, liternikiem i projektantem słynnych pism drukarskich Perpetua (1925), Gill Sans (1928) i Joanna (1930). Zapamiętany został jako spełniony artysta, podejrzliwy wobec społeczeństwa industrialnego, gardzący powtarzalnością i nijakością produkcji masowej, ceniący sztukę i rzemiosło.
Szczegóły
Autor: Eric Gill
Wydawnictwo: D2D.pl
ISBN: 9788394030643
Tłumacz: Komorowska Magdalena
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 144
Format: 11.2x17.6
Oprawa: Twarda
Waga: 0.185 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Podaj dalej Design nauczanie życie
Karakter
Raz mnie widzisz raz nie widzisz
Karakter
Dizajn na co dzień
Karakter
Teoria widzenia
Muzeum Sztuki w Łodzi
Sztuka barwy
d2d.pl