Instytucje muzealne z perspektywy ekonomii kultury
Universitas
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
Nasza cena
29,72 PLN
Oszczędzasz 26%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł
Dla przedstawicieli nauk społeczno-ekonomicznych placówki muzealne są szczególnym rodzajem przedsiębiorstw non-profit. Działalność muzeów, prowadzona w kontekście szerokiej gamy uwarunkowań o charakterze ekonomicznym i pozaekonomicznym, jest wypadkową wielości funkcji i specyficznych celów kolekcjonerskich, konserwatorskich, naukowych, edukacyjnych, integracyjnych, tożsamościowych, wizerunkowych oraz w zakresie przyciągania publiczności i stymulowania ruchu turystycznego, stawianych przed nimi przez muzealników, organizatorów i społeczeństwo. Definiując obszary badawcze ekonomii muzeów, w książce pokazano, iż jest to już dość dobrze ugruntowane pole badań w ramach ekonomii kultury, łączące się ze spojrzeniem na tego typu instytucje w szerszym kontekście rozwoju cywilizacyjnego. Wkład ekonomistów w rozważania na temat muzeów nie dotyczy zatem, wbrew stereotypowym oczekiwaniom, oceny krótkoterminowej efektywności finansowej muzeów, lecz polega przede wszystkim na wskazywaniu potencjalnych uwarunkowań i implikacji podejmowania decyzji oraz wyborów związanych z działalnością muzeów i dążeniem przez nie do osiągnięcia złożonych celów.
Opracowanie to jest pierwszą na polskim rynku wydawniczym publikacją łączącą refleksje teoretyczne z zakresu ekonomii muzeów ze szczegółowymi badaniami empirycznymi prowadzonymi na terenie Polski. Zgłębiając jedną z ważnych kwestii dotyczących muzeów, obecną w dyskursie z zakresu ekonomii kultury, posługując się zarówno danymi zastanymi, jak i wynikami autorskich badań studiów przypadku, w opracowaniu omówiono determinanty popytu prywatnego i społecznego na muzea. Szczegółowej analizie poddano problem interesariuszy muzeów oraz wartościowania muzeów przez ich szeroko rozumianą publiczność, w tym kwestie skłonności do wnoszenia opłat na rzecz muzeów w formie biletów za wstęp oraz podatków, a także sprawę wkładu muzeów w budowanie i wzmacnianie kapitału społecznego w kontekście lokalnym i regionalnym.
Szczegóły
Autor: Monika Murzyn-Kupisz
Wydawnictwo: Universitas
Seria: Muzeologia
ISBN: 9788324227471
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 396
Format: 16.5x24.0cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.734 kg
Recenzje
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Nieźle to sobie wymyśliłeś Albercie
Zakamarki
Czas muzeów w Europie Środkowej
Muzea i centra sztuki współczesnej (1989?2014)
Muzea i centra sztuki współczesnej (1989?2014)
Międzynarodowe Centrum Kultury Kraków
Urodziny Alberta
Zakamarki
Retromania
Jak popkultura żywi się własną przeszłością
Jak popkultura żywi się własną przeszłością
Kosmos Kosmos